متخصص ارتودنسی در کرج

متخصص ارتودنسی در کرج

کسانی که به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در کرج یا هر جای دیگر هستند ، باید بدانند که یکی از مهم ترین عواملی که در نتیجه ارتودنسی تاثیر می گذارد ، مهارت و دانش ارتودنتیست می باشد.

بهتر است بدانید یک دکتر ارتودنسی پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی ، با دادن آزمون ورودی ، وارد دوره تخصص شده و می تواند در یکی از ده رشته تخصصی دندانپزشکی ، شروع به تحصیل کند.

دلیل درمان توسط متخصص ارتودنسی در کرج

افرادی که ساکن شهر کرج هستند ، بهتر است برای انجام ارتودنسی ، به یکی از متخصصین ارتودنسی در کرج مراجعه کنند ؛ چرا که نزدیک محل سکونت آن ها بوده و رفت و آمد و دسترسی به متخصص ارتودنسی راحت تر می باشد.

همچنین با درمان توسط بهترین متخصص ارتودنسی ، می توانید نتیجه مطلوب و ایده آلی را کسب نمایید.

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج کیست ؟

  • افراد ساکن در شهر کرج ، فردیس و غیره می توانند برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در کرج در گوگل جستجو کنند ، یا از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنند.
  • متخصص ارتودنسی در کرجحتما میزان شهرت ارتودنتیست را بررسی کنید و میزان رضایت بیماران او را بسنجید.

برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب ، معیارهای متنوعی وجود دارد از جمله :

  • راحتی بیمار با دکتر ارتودنسی ، به این معنا که بیمار بتواند سوالات و مشکلات خود را به راحتی به او بگوید.
  • ارتودنتیست ، زمان کافی را برای معاینه و درمان بیمار بگذارد.
  • بهترین روش درمانی را به بیمار پیشنهاد کند.
  • سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار دهد و اولويت وى منافع بيماران باشد.

کلینیک ارتودنسی در کرج

باید بگوییم بهترین کلینیک ارتودنسی در کرج ، کلینیکی است که از نظر تجهیزات ، مجهز بوده و متخصصین دندانپزشکی خوبی در آنجا فعالیت کنند.

اما به این نکته توجه داشته باشید که کلینیک دندانپزشکی با کلینیک ارتودنسی ، متفاوت می باشد.

در کلینیک دندانپزشکی ، خدماتی ؛ همچون پرکردن دندان ، جرمگیری ، عصب کشی و غیره ارائه می شود ؛ در حالی که در کلینیک ارتودنسی ، تمامی خدمات مربوط به درمان ارتودنسی و ناهنجاری های فکی انجام می شود.

ارتودنسی چیست ؟

ارتودنسی دندان ، روشی است برای بهبود عملکرد ، وضعیت و ظاهر دندان ها که در لغت به معنی ردیف کردن دندان ها نیز می باشد.

اگر دندان ها به هر دلیلی روی هم قرار بگیرند یا هم تراز نباشند ، جویدن یا گاز گرفتن مواد غذایی با دشواری صورت می گیرد .

همچنین در این شرایط ، مسواک زدن دندان ها نیز کاری سخت و دشوار می باشد ؛ در چنین مواقعی ، افراد پس از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی ، طی مشورت با دندانپزشک باید خود را برای درمان با ارتودنسی دندان آماده کنند.

به همین دلیل می توان گفت که :

ارتودنسی ، شاخه ای از علم دندانپزشکی می باشد که دندان های نامرتب را ردیف و ناهنجاری فک ها را بر طرف و اصلاح می کند .

لازم به ذکر است ، که به متخصص ارتودنسی ، ارتودنتیست گفته می شود.

برای گرفتن تخصص در این زمینه ، دندانپزشکان دو الی چهار سال را بعد از دوره دندانپزشکی عمومی در دانشگاه سپری می کنند.

انواع روش های درمان در ارتودنسی چیست ؟متخصص ارتودنسی در کرج

  • ارتودنتیست ، برای درمان ناهنجاری دهانی و دندانی بیماران از بسیاری از لوازم ارتودنسی ثابت و متحرک کمک می گیرد.
  • این دستگاه ها با هدف حرکت دادن دندان ها ، بازسازی ماهیچه ها و رشد فک ها استفاده می گردد.
  • این وسایل با وارد آوردن فشار محاسبه شده بر روی دندان ها ، عمل می کنند.
  • انتخاب هر یک از روش های ارتودنسی ، به نظر منخصص و میزان ناهنجاری وابسته است ؛ که در جلسه مشاوره پیش از درمان مشخص می گردد.

انواع روش های ارتودنسی

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی متحرک
  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی فانکشنال

ارتودنسی ثابت

هنگامی که از ارتودنسی ثابت ، صحبت می کنیم منظور ما این است که براکت های استفاده شده در ارتودنسی به دندان های بیمار چسبیده است و او نمی تواند دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کند.

در طول مدت زمان استفاده از ارتودنسی ثابت ، دندان های بیمار به تدریج و با مرور زمان در جای اصلی خود قرار می گیرند و در نتیجه ، باعث بهبود روابط دندان های فک بالا و پایین می شود.

مدت زمان طول درمان در بیماران به وسیله ارتودنسی ثابت ، با توجه به شدت مشکل بیماران متفاوت می باشد ؛ اما معمولا به 2 سال زمان نیاز دارد.

ارتودنسی متحرک

منظور از ارتودنسی متحرک ، این است که بیماران می توانند در هر زمان که بخواهند ارتودنسی ، را از دهان خود خارج کنند ؛ امکان استفاده از ارتودنسی متحرک ، برای درمان مشکلات هر دو فک بالا و پایین وجود دارد.

معمولا زمانی متخصص ارتودنسی ، پیشنهاد درمان به وسیله ارتودنسی متحرک را می دهد که مشکلات بیمار بسیار جزئی باشد.

مدت زمان طول دوره ارتودنسی متحرک ، بستگی به بیماران دارد ؛ اما به طور کلی طول دوره درمان آن کوتاه تر از ارتودنسی ثابت می باشد.

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون ، که با نام ارتودنسی خود تنظیم ، نیز شناخته می شود ؛ در دسته ارتودنسی ثابت قرار می گیرد ؛ اما با آن تفاوت هایی دارد ، برای نمونه زمانی که دندان ها به سمت جای اصلی خود حرکت می کنند ، براکت های ارتودنسی دیمون نیز به علت وجود مکانیزم کشویی ، حرکت می کنند ؛ علاوه بر این در این نوع از ارتودنسی ، نیاز به استفاده از کش نیست ، بنابراین نسبت به ارتودنسی ثابت ، ظاهر زیباتری دارد.

تا چه سنی می توان از ارتودنسی دندان استفاده کرد ؟

اگر بیماران دارای پایه فک خوب و فاصله دندانی کم باشند ، شاید بدون اغراق بتوان گفت که ارتودنسی دندان هیچ گونه محدودیت سنی برایشان ندارد ؛ به عبارت دیگر ، این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی اغلب افراد در هر رده سنی می توانند از ارتودنسی دندان ، برای درمان بهم ریختگی دندان های خود استفاده کنند و به لبخندی زیبا دست پیدا کنند ؛ اما این امر هنگامی امکان پذیر است که متخصص ارتودنسی ، درمان با ارتودنسی تایید کرده باشد.

امروزه براکت ها و گیره های سرامیکی هم رنگ دندان به بازار آمده تا بیماران در سنین بالا برای این که افراد متوجه ارتودنسی دندان های آنان نشوند ، از آن استفاده کنند.

همچنین می توانند از ارتودنسی نامرئی ، نیز استفاده کنند.

البته هزینه ارتودنسی نامرئی در برابر دیگر انواع ارتودنسی ، معمولا بیشتر است.

مدت زمان درمان با ارتودنسی دندان

بیشترین پرسشی که کاندیدای درمان ارتودنسی از متخصص ارتودنسی می پرسند ، این است که : مراحل ارتودنسی چقدر طول می‌کشد ؟ در حقیقت ، طول مدت درمان با ارتودنسی ، به شرایط ‌فرد و ناهنجاری های دهانی و دندانی وی بستگی دارد ؛ اصلی ‌ترین عوامل تعیین کننده طول درمان ارتودنسی ، عبارت اند از : درجه شدت ناهنجاری ، سن ، بهداشت و همکاری بیمار با ارتودنتیست.

عموما بهترین زمان برای انجام ارتودنسی ، سنین پایین تر است ، اما انجام آن برای بزرگسالان نیز بلامانع می باشد.

درآمد ماهیانه متخصص ارتودنسی

برخی از افراد شاید این سوال در ذهن شان ایجاد شود که درآمد یک متخصص ارتودنسی چقدر می باشد ، باید پاسخ دهیم به مقاله جداگانه ای که دکتر فرزین اصلانی متخصص ارتودنسی و جراحی فک تهیه نموده و در سایت موجود است ، مراجعه کنید.

بهترین سن مراجعه به متخصص ارتودنسی

باید بگوییم که در درمان ارتودنسی ، سن بسیار مهم می باشد ؛ در صورتی که ناهنجاری های دهان و دندان در کودکی تشخیص داده شود و در همان سنین 7 الی 11 سالگی ، والدین کودک خود را برای درمان به نزد متخصص ارتودنسی ، ببرند ؛ ممکن است دیگر در بزرگسالی ، نیازی به جراحی و درمان های طولانی مدت نداشته باشد ؛ اما در مواقعی که فرد در سنین بزرگسالی ، برای درمان ارتودنسی مراجعه کند ؛ ممکن است به درمان های وسیع تر و پیچیده تری نیاز داشته باشد.

کشیدن دندان در ارتودنسی

در صورتی که فک بیماران ، جای کافی برای دندان های آن ها نداشته باشد ؛ متخصص ارتودنسی ، اقدام به کشیدن برخی از دندان های آن ها می کند.

انجام ارتودنسی ، برای افرادی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم ، ضروری می باشد :

  • افرادی که دندان های فک بالایی آن ها ، بسیار جلوتر از دندان های فک پایینی قرار دارد.
  • کسانی که دندان های فک پایینی آن ها ، جلوتر از دندان های فک بالایی قرار گرفته است.
  • اشخاصی که دندان های فک بالا و پایینی آن ها ، در زمان بستن دهان بر روی هم قرار نمی گیرد.
  • کسانی که بین دندان هایشان ، فاصله وجود دارد.

عوارض ارتودنسی

در صورتی که ارتودنسی ، توسط متخصص ارتودنسی انجام شود و بیمار در انجام مراقبت های مورد نیاز پس از ارتودنسی ، دقت کند ؛ انجام ارتودنسی ، باعث بروز مشکل در او نمی شود ؛ اما در غیر این صورت ، احتمال بروز عوارض افزایش می یابد ؛ در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم :

به وجود آمدن پوسیدگی دندان ، به علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

آسیب دیدگی لثه ، به علت فرو رفتن بریس ها در آن

بازگشت دندان ها به حالت قبل

مراقبت های درمان ارتودنسی

  1. در هنگام انجام ورزش هایی که احتمال وارد شدن ضربه به دهان ، در آن ها وجود دارد ، باید از محافظ مخصوص دهان و دندان استفاده کنید.
  2. بیماران باید از دست زدن به براکت و سیم های ارتودنسی ، خودداری کنند.متخصص ارتودنسی در کرج
  3. کسانی که جهت رفع نامرتبی دندان های خود ، از ارتودنسی متحرک استفاده می کنند ؛ باید در حین غذا خوردن آن را از دهان خود خارج کنند.
  4. بیماران هنگامی که ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج می کنند ، باید آن را تمیز کرده و در محفظه مخصوص به خود قرار دهند.
  5. دریافت نتیجه از ارتودنسی متحرک ، به میزان همکاری بیماران بستگی دارد ؛ به همین علت به آن ها توصیه می شود ، جهت دریافت نتیجه مطلوب از این روش درمانی ، زیبایی با متخصص ارتودنسی ، همکاری کنند.
  6. شرکت مرتب و منظم در معاینات ، تاثیر به سزایی در نتیجه دریافتی از ارتودنسی دارد ؛ بنابراین در این باره سهل انگاری نکنید.
  7. داروهای تجویزی توسط متخصص ارتودنسی ، از اهمیت بسیاری برخوردار است ؛ به همین علت بیماران باید در مصرف آن ها دقت کنند.

بعد از ارتودنسی چه بخوریم ؟

توصیه می شود بیماران در روزهای ابتدائی پس از انجام ارتودنسی ، از مصرف مواد غذایی که دارای رنگدانه می باشند ؛ هم چون چای ، نوشابه ، زعفران و از این قبیل موارد خودداری کنند.

بیماران در حین درمان با ارتودنسی ، باید از مصرف مواد غذایی سفت ، چسبناک و شیرین ؛ هم چون آجیل ، هویج ، سیب ، آدامس ، شیرینی ، شکلات و از این قبیل موارد خودداری کنند ؛ چرا که مصرف این مواد غذایی در حین درمان با ارتودنسی ، به براکت های ارتودنسی آسیب وارد می کنند.

درد دندان بعد از ارتودنسی

درد ناشی از ارتودنسی ، در روزهای ابتدائی شدید بوده و باعث اذیت بیماران می شود ؛ پس از گذشت چند روز بیماران به آن ها عادت کرده و احساس درد نخواهند داشت.

پوسیدگی دندان در حین ارتودنسی

احتمال پوسیدگی دندان ها ، در دوران ارتودنسی افزایش خواهد یافت ؛ به همین علت به بیمارانی که از ارتودنسی جهت رفع نامرتبی دندان های خود استفاده می کنند ، توصیه می شود ، بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کرده و سهل انگاری نکنند.

لازم به ذکر است ، جهت رعایت بهداشت دهان و دندان خود در دوران ارتودنسی ، باید از ابزارهای مخصوص استفاده کنید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات