فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک

فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک

بهترین فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک کیست ؟ درآمد یک متخصص ارتودنسی دندان چقدر می باشد؟ چگونه می توان بهترین فوق تخصص ارتودنسي جراحي فك را انتخاب کرد؟ یک فوق تخصص ارتودنسی چه ایراداتی را برطرف می کند؟

سوالات فوق نمونه سوالاتی است که افراد متقاضی برای جراحی فک و ارتودنسی با آن مواجه می شوند، در این مقاله قصد داریم به پاسخ سوالاتی که در ذهن افراد ایجاد می شود را بدهیم.

امروزه با توسعه دنیای مجازی و گسترش فضای ارتباطات به راحتی می توان بهترین فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک را انتخاب کرد.

ارتودنسی چیست ؟

ارتودنسی در حقیقت علم تصحیح روابط نامناسب فک و دندان ها می باشد که موجب ردیف کردن یا به عبارت دیگر منظم کردن دندان ها می شود.

برخی از عموم تصور می کنند ارتودنسی تنها برای کودکان، جوانان و نوجوانان است در صورتی که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بزرگسالان نیز می توانند از این درمان استفاده کنند.

عموما برای درمان بهم ریختگی دندان های کودکان، جوانان و نوجوانان از ارتودنسی ثابت استفاده می شود اما برای درمان نامنظمی دندان های بزرگسالان از ارتودنسی دیمون ، ارتودنسی لینگوال ، ارتودنسی سرامیکی استفاده می گردد.

انتخاب هر یک از این نوع ارتودنسی ها به میزان ناهنجاری های دندانی افراد بستگی دارد که در جلسه مشاوره توسط ارتودنتیست مشخص می شود.

 

فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک

ارتودنتیست به چه کسی گفته می شود؟

ارتودنسی یکی از رشته های تخصصی بسیار مهم دندانپزشکی می باشد که توسط ارتودنتیست انجام می شود.

ارتودنتیست به دندانپزشکی گفته می شود که پس از گذراندن دوران دندانپزشکی عمومی برای گرفتن تخصص نیز اقدام کرده باشد و در زمینه ارتودنسی تخصص داشته باشد.

بهترین زمان برای انجام ارتودنسی چه زمانی است؟

بهترین سن برای درمان با ارتودنسی دندان هنگامی است که ساختمان صورت در حال رشد است.

در حالت کلی اگر خانم ها پیش از 13 سالگی و آقایان قبل از 15 سالگی برای انجام ارتودنسی دندان ها اقدام کنند با موفقیت بالا تری روبه رو خواهند شد.

جراحی فک

جراحی فک یکی از درمان هایی می باشد که در دندانپزشکی انجام می شود. این درمان زمانی لازم مى شود كه فكين دچار ناهنجارى باشند و دندان ها فضای کافی برای رشد نداشته باشند و بر روی یکدیگر قرار گرفته باشند.

در صورتی که دندانپزشک پس از انجام معاینات لازم متوجه این امر گردد جراحی فک را به بیمار توصیه می کند.

در اكثر مواقع برای انجام جراحى فك  به جراحی فک نیاز است که قبل و بعد از آن انجام می گردد. در اکثر مواقع انجام جراحی فک بدون درمان ارتودنسی دندان توصيه نمی شود.

مراحل ارتودنسی و جراحی فک به شرح ذیل می باشد:

برای انجام ارتودنسی دندان پس از انتخاب ارتودنتیست برای معاینه نزد او بروید .

در جلسه معاینه متخصص ارتودنسی وضعیت دندان ها و فکین شما را بررسی می کند و از آن یک قالب تهیه می نماید.

در صورتی که دندانی دچا پوسیدگی یا جرم باشد ابتدا بایستی آن ها را برطرف نمایید.

همچنین در صورتی که فشردگی میان دندان ها زیاد باشد متخصص ارتودنسی حلقه لاستیکی را برای اینکه فاصله اندکی بین دندان ها ایجاد شود بین دندان های عقب قرار می دهد.

این لاستیک به دو دندان مجاور خود فشار وارد کرده و نهایت تا دو هفته پس از آن خود به خود از دهان میافتد.

به این نکته توجه داشته باشید که خود اقدام به خارج کردن این حلقه ها از دهان نکنید.

پس از انجام مراحل فوق ، دکتر ارتودنسی دندان ، براکت های ارتودنسی را بر روی دندان ها نصب می کند، قابل ذکر است در برخی از مواقع برای مرتب تر شدن دندان ها لازم است یک یا چند دندان نیز کشیده شود.

دوره اول درمان ارتودنسی حدود 8 الی 24 ماه می باشد.

پس از مرتب شدن دندان ها ، بیمار برای درمان ناهنجاری های فکی آماده می شود.

در این مرحله معمولا دستگاه ارتودنسی نیز در دهان بیمار وجود دارد تا هنگام جراحی فک ،دندان ها از موقعیت اصلی خود خارج نشوند و جراحی به درستی انجام شود.

پس از انجام جراحی و گذراندن دوره نقاهت بیمار مجدد برای تثبیت وضعیت دندان های خود به ارتودنسی مراجعه کرده و کار با دستگاه ارتودنسی که هنوز  بر روی دندان های او وجود دارد،ادامه می یابد.

در دوره ارتودنسی و جراحی فک افراد حتما باید مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشند و رعایت آن را جزء اولویت های زندگی خود قرار دهند.

بهترین فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک کیست؟

باید گفت 16 نفر از متخصصین ارتودنسی در کشور، پس از دوره تخصص ارتودنسي دندان خود،  در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی دوره ارتوسرجری را گذرانده و فوق تخصص ارتودنسی محسوب می شوند.

باید گفت فقط ناهنجاری های دندانی را می توان با ارتودنسی برطرف نمود اما در صورتی که فرد دارای ناهنجاری های فکی نیز باشد نیازمند درمان های پیچیده تری نسبت به ارتودنسی دندان می باشد.

بهترین متخصص ارتودنسی پس از اینکه بیمار دوره درمان ارتودنسی خود را سپری کرد، برای جراحی فک آماده می کند و پس از گذراندن دوران نقاهت جراحی فک بیمار مجدد برای ارتودنسی مراجعه می نماید.

 

فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک

نحوه انتخاب بهترین فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک به شرح ذیل می باشد:

  • با گسترش فضای مجازی و گوگل ، فرد می تواند در گوگل بهترین فوق ارتودنسی را جستجو کند یا از دوستان و آشنایان خود جویا شود.
  • پس از انتخاب فوق تخصص ارتودنسي مورد نظر خود،درباره میزان تحصیلات و سوابق کاری او تحقیق کنید.
  • میزان رضایت بیماران دکتر ارتودنسی را بسنجید.
  • هر پزشکی از کارهایی که انجام می دهد یک آلبوم نمونه کار دارد می توانید آن را برای اطمینان از انتخاب خود مشاهده کنید.
  • برای مشاهده نمونه کارهای دکتر فرزین اصلانی ، بهترین متخصص ارتودنسی در کرج  و تنها فوق تخصص ارتودنسي كرج، می توانید به وب سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.
  • برای مشاوره به مطب او رفته و درباره مراحل ارتودنسی و جراحی فک با او صحبت کنید.
  • نگرانی های خود را از انجام ارتودنسی بگویید تا دکتر ارتودنسی بتواند آن ها را برطرف کند.

درآمد متخصص ارتودنسي چقدر می باشد؟

درباره درآمد متخصص ارتودنسی دکتر فرزین اصلانی مقاله جامع ای تهیه نموده اند که در وب سایت ایشان موجود می باشد، برای کسب آگاهی بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید.

 

 

خدماتی که یک فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک ارائه می کند به شرح ذیل می باشد:

  • ارتودنسی دندان و رفع نامرتبی های دندانی
  • ارتودنسي براى حل مشكل فكى
  • رفع اپن بایت
  • درمان جلو یا عقب بودن فک بالا و پایین

فوق تخصص ارتودنسي کرج و فردیس :

همانطور که گفته شد کسی که دوره فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک را گذرانده باشد می تواند در تابلو و مهر خود این عنوان را درج کند.

باید گفت دکتر فرزین اصلانی تنها فوق تخصص ارتودنسي جراحی فک ( جراحی ارتوسرجری ) در کرج و فردیس می باشند که افراد متقاضی برای جراحی ارتوگناتیک می توانند به مطب ایشان مراجعه کنند.

 

فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک

اهمیت تغذیه در ارتودنسی

  • افراد در دوره ای که دستگاه ارتودنسی در دهانش قرار دارد از غذاهای مضر که باعث آسیب به بریس می شود استفاده نکنند.
  • جویدن مواد غذایی سفت باعث می شود که بریس از دندان ها جدا شده یا شکسته شود.
  • زمانی که برای اولین بار بریس های ارتودنسی بر روی دندان نصب شود ممکن است که بیمار احساس کند در انتخاب غذا و خوردن آن ها محدود شده است.
  • هنگامی که بریس در دهان بیمار قرار دارد، متخصص ارتودنسی بهتر است درباره نحوه انتخاب غذا به بیمار توضیحاتی را مطرح کند تا بیمار با رعایت آن ها دوره نقاهت ارتودنسی را به درستی سپری کند.
  • همچنین یک متخصص ارتودنسی خوب درباره تغییر عادت های غذایی با بیمار صحیت می کند، زیرا براکت ها نمی توانند در مقابل فشار ناشی از جویدن غذاهای نامناسب مقاومت داشته باشند.

در صورتی که موارد فوق به طور مدام اتفاق بیوفتد لازم است بیمار مدت زمان بیشتری را در مقایسه با زمان اولیه از بریس استفاده کند تا دندان های صاف و طرح لبخند زیبایی داشته باشد.

تاثیر سن بیمار در زمان درمان ارتودنسی

سن یکی از عوامل تاثیر گذار در مدت زمان ارتودنسی است.

درمان ارتودنسی معمولا از سن 8 سالگی  یعنی زمانی که کودک بتواند روی صندلی دندانپزشکی بنشیند، انجام می گیرد.

همچنین در سنین بلوغ و هنگامی که استخوان فک نرم تر است درمان ارتودنسی در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود.

همچنین بهتر است بدانید که طول در مان در افرادی کع رشد فکی در ان ها متوقف شده است در مقایسه با افراد کم سن طولانی تر می باشد.

 

 

مراقبت های بعد از ارتودنسی و جراحی فک

  1. به طور مرتب و با استفاده از مسواک های مخصوص دوران ارتودنسی دندان ها و دهان خود را تمیز کنید تا دچار پوسیدگی دندان و عفونت نشوید.
  2. در این دوران از خوردن مواد غذایی سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد پرهیز کنید.
  3. در صورتی که برای کاهش درد و بهبودی پس از جراحی ، جراح دارویی برای تان تجویز نموده است به طور مرتب استفاده کنید.
  4. درباره مراقبت های بعد از ارتودنسی و جراحی فک مقالات جامعی تهیه شده و در وب سایت موجود است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

آیا ارتودنسی و جراحی فک عوارضی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم در صورتی که بیمار به یک متخصص ارتودنسی و جراح فک خوب و مجرب مراجعه کند و تمامی نکات مربوط به مراقبت های بعد از انجام ارتوسرجری را رعایت کند دچار عارضه ای نخواهد شد.

هزینه درمان ارتودنسی جراحی فک چقدر می باشد؟

هزینه درمان ارتودنسی جراحی فک با توجه به دستمزد دکتر فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک ، هزینه جلسات معاینه و جراحی فک و غیره تعیین می شود.

دکتر فرزین اصلانی تنها فوق تخصص ارتودنسي جراحي فك هستند که درمان های ارتودنسی را به صورت ارتودنسي اقساطی و ارزان در مطب خود انجام می دهند.

برای کسب آگاهی بیشتر درباره تعرفه درمان ارتودنسی جراحی فک ( جراحی ارتوسرجری ) می توانید به مقاله جامع ای که دکتر فرزین اصلانی فلوشیپ فوق تخصصی ارتودنسی جراحی فک ( متخصص ارتودنسی ) تهیه نموده اند و در وب سایت ایشان موجود است مراجعه کنید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات