بهترین متخصص ارتودنسی

ارتودنسی یکی از خدمات دندانپزشکی می باشد که در آن متخصص ارتودنسی اقدام به رفع نامرتبی ها و بدشکلی های دهان و دندان می کنند. افرادی که قصد انجام ارتودنسی و گاهاً ارتودنسی همراه با جراحی فک ( ارتوسرجری ) را دارند به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی می گردند. دکتر فرزین اصلانی ، بهترین فلوشیتپ فوق تخصصی ارتودنسی جراحی فک ، یکی از بهترین متخصصان ارتودنسی در کرج می باشد.

بهترین متخصص ارتودنسی - دکتر اصلانی

این افراد سوالاتی از جمله اینکه بهترین متخصص ارتودنسی کیست ؟ وظایف یک متخصص ارتودنسی چیست ؟ چگونه می توان متخصص ارتودنسی خوب را انتخاب کرد ؟ و سوالاتی دیگر که در این مقاله قصد داریم به صورت جامع به آن بپردازیم.

انواع ارتودنسی توسط بهترین متخصص ارتودنسی کرج

ارتودنسی ها را می توان در سه دسته ثابت ، متحرک و نامرئی قرار دارد با توجه به میزان ایرادات دندان های بیماران و نظر بهترین متخصص ارتودنسی ، یکی از این روش ها برای درمان بیمار انتخاب می شود.

ارتودنسی ثابت

یکی از رایج ترین انواع ارتودنسی ، ارتودنسی ثابت می باشد که با استفاده از آن علاوه بر رفع نامرتبی دندان ها بهترين متخصص ارتودنسي کرج ، اقدام به اصلاح تناسب فک نیز می کند. براکت ها در ارتودنسی ثابت ، با استفاده از چسب مخصوص به دندان های بیماران می چسبند ؛ بنابراین بیماران در طول دوره درمان قادر به برداشتن و جدا کردن آن ها نیستند.

 

ارتودنسی متحرک

زمانی از ارتودنسی های متحرک استفاده می شود که نامرتبی دندان های بیمار بسیار جزئی باشد. بیمار در هر زمان که بخواهد برای مثال در حین غذا خوردن یا در زمان مهمانی می تواند ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج کرده و دوباره قرار دهد.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی های نامرئی ، ساخته شده از مواد پلاستیکی شفاف می باشند ، افرادی از این نوع ارتودنسی ها استفاده می کنند که علاقه ای به نمایان شدن براکت های ارتودنسی ندارند.

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال ، در هر دو دسته ارتودنسی ثابت و نامرئی قرار می گیرد زیرا براکت های این ارتودنسی در پشت دندان های بیمار چسبانده می شوند بنابراین در معرض دید قرار نمی گیرند.

ارتودنسی دیمون

ناحیه قرار گیری براکت های ارتودنسی دیمون دقیقا در همان ناحیه ای می باشد که براکت های ارتودنسی ثابت قرار می گیرند تنها تفاوت ارتودنسی دیمون این است که براکت های آن قابلیت باز و بسته شدن دارند.

بهترين متخصص ارتودنسي - دکتر اصلانی

بهترین متخصص ارتودنسی کیست ؟

  • یک دندانپزشک پس از پایان دوره آموزشی خود می تواند با شرکت در آزمون و گذراندن دوره مخصوص ، تخصص خود را در ارتودنسی دندان بگیرد.
  • ارتودنسی در واقع یک رشته تخصصی می باشد که در آن از بروز ناهنجاری های فکی و دندانی جلوگیری می شود و در صورتی که فرد در سنین بالا باشد با رفع ایرادات فک و دندان اقدام به مرتب کردن دندان ها می کند.
  • یک متخصص ارتودنسی خوب بیش از سه سال تحت آموزش آکادمیک قرار گرفته و آموزش های بالینی گسترده ای را طی دوره رزیدنتی ارتودنسی کسب کرده است.
  • توصیه می شود که کودکان خود را از سن هفت سالگی به بهترین متخصص ارتودنسی برده تا از عدم وجود ناهنجاری های فک و نامرتبی ها دندان اطمینان حاصل کنید.

وظایف بهترین متخصص ارتودنسی چیست ؟

  1. بهترین متخصص ارتودنسی دارای تخصص در زمینه اصلاح ناهنجاری و نامرتبی های دندان می باشد و قادر است بسیاری از مشکلات مربوط به فک و جویدن و غیره را با علم خود برطرف کند.
  2. یک متخصص ارتودنسی وظیفه دارد زمان کافی را برای معاینه و رفع مشکلات بیمار بگذارد و صرفاً به فکر منافع شخصی خود نباشد.
  3. یک متخصص ارتودنسی باید بتواند انحراف قدامی – خلفی فک را درمان کند.
  4. شلوغی و نامرتبی های دندان را برطرف کند.
  5. صبور باشد و تمامی نکات مربوط به درمان ارتوسرجری ( ارتودنسی همراه با جراحی فک ) را به بیمار توضیح دهد.
  6. یک متخصص ارتودنسي خوب در کرج سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار می دهد.
  7. پیش از آغاز درمان ارتودنسی در صورتی که فرد دارای دندان پوسیده و جرم دندان باشد باید آن ها را برطرف کند و پس از رفع آن ها برنامه درمانی مناسبی برای او تهیه کند.

بهترین متخصص ارتودنسی - دکتر اصلانی

چگونه می توان یک متخصص ارتودنسی خوب را انتخاب کرد ؟

  • برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل واژه بهترین متخصص ارتودنسی در کرج یا تهران را جستجو کنید.
  • پس از انتخاب چند متخصص ارتودنسی خوب می توانید درباره میزان تحصیلات و سوابق کاری آن ها تحقیق کنید ، دکتر فرزین اصلانی یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی جراحی فک ( جراحی ارتوسرجری ) در کرج می باشند.
  • پس از انتخاب متخصص ارتودنسی مورد نظر به مطب او رفته و با او مشاوره کنید.
  • برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای او را مشاهده کنید ، برای مشاهده نمونه کارهای ارتوسرجری ( ارتودنسی جراحی فک ) دکتر فرزین اصلانی بهترین متخصص ارتودنسی کرج و فردیس می توانید به صفحه اینستاگرام یا وب سایت ایشان مراجعه کنید.
  • در جلسه مشاوره تمامی سوالات خود را از متخصص مورد نظر بپرسید.

پس از انتخاب یک ارتودنتیست خوب و مجرب حال نوبت به انجام مراحل ارتودنسی می رسد.

بهترین متخصص ارتودنسی - دکتر اصلانی

مراحل ارتودنسی دندان

مراحل انجام ارتودنسی دندان در کرج ، توسط دکتر فرزین اصلانی ، بهترین متخصص ارتودنسی به شرح زیر است :

  1. اولین گام در ارتودنسی رفع ایرادات موجود در دهان و دندان می باشد به همین منظور متخصص ارتودنسی دندان های بیمار را معاینه می کند و در صورتی که جرم و پوسیدگی در دهان بیمار مشاهده شود اول آن ها را برطرف می نماید.
  2. پس از آن از دندان های بیمار یک قالب تهیه می کند تا بر اساس آن بتواند روند درمان را بررسی نماید.
  3. در صورتی که فشردگی میان دندان ها زیاد باشد ارتودنتیست برای نصب بندها ابتدا یک حلقه لاستیکی بین دندان های عقب قرار می دهد تا با اعمال فشار به دندان های دو طرف خود فضای لازم را ایجاد نماید.
  4. به این نکته توجه داشته باشید که خودتان اقدام به خارج کردن حلقه بین دندان ها نکنید و اجازه دهید به مرور زمان و پس از ایجاد فاصله کافی بین دندان خود به خود بیفتد.
  5. پس از آن که سپراتور افتاد ارتودنتیست بندها را بر روی دندان نصب می کند تا دندان ها مرتب شوند.
  6. قابل ذکر است در برخی از مواقع علاوه بر نامرتبی ، فشردگی بیش از حد دندان ها نیز در دهان بیمار مشاهده می شود که در این صورت ارتودنتیست یک الی چند دندان بیمار را می کشد تا دندان ها به درستی مرتب شوند؛ شاید برخی از افراد نگران فضای خالی ایجاد شده در دهان باشند که باید بگوییم با مرتب شدن دندان ها هیچ فضای خالی در دهان باقی نمی ماند.
  7. پس از نصب براکت ها برای به دست آوردن نتیجه ایده ال رعایت مراقبت های بعد از ارتودنسی بسیار حائز اهمیت می باشد.

مراقبت های بعد از ارتودنسی دندان

توصیه های دکتر اصلانی ، بهترین متخصص ارتودنسی در کرج :

  1. از خوردن مواد غذایی بسیار سفت مانند ذرت ، ته دیگ و غیره پرهیز نمایید.
  2. به طور مرتب دندان های خود را با مسواک مخصوص دوران ارتودنسی تمیز کنید.
  3. حتما نحوه مسواک زدن در این دوران را از دندانپزشک متخصص ارتودنسی خود فرا گیرید.
  4. در صورتی که پس از نصب براکت براحساس درد داشتید می توانید با مشورت دندانپزشک خود از مسکن استفاده کنید.

 

عوارض ارتودنسی دندان

در صورتی که افراد مرتب ارتودنسی دندان به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کنند و تمامی نکات مربوطه را رعایت نمایند دچار هیچ گونه عارضه ای نخواهند شد. تنها عارضه ای که ممکن است در درمان ارتودنسی اتفاق بیافتد پوسیدگی دندان است که با رعایت بهداشت دهان و دندان می توان مانع از بروز آن شد.

رفع نامرتبی دندان ها توسط بهترین متخصص ارتودنسی چقدر طول می کشد ؟

مدت زمان درمان با ارتودنسی ، از فردی به فرد دیگر متغیر می باشد چرا که میزان ایردات آن ها متفاوت است در حالت کلی برای درمان نامرتبی دندان ها با ارتودنسی به 2 سال زمان نیاز می باشد اما همانطور که گفته شد این زمان می تواند بیشتر یا کمتر شود.

 

 

هزینه ارتودنسی بهترین متخصص ارتودنسی چقدر می باشد ؟

شاید برخی فکر کنند هزینه مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی زیاد باشد باید به این افراد گوییم که این چنین نیست شما برای کسب آگاهی بیشتر درباره هزینه ارتودنسی جراحی فک می توانید با مطب دکتر اصلانی تماس گرفته یا به آن جا مراجعه کنید. همچنین می توانید مقاله ای که ایشان در خصوص هزینه ارتودنسی جراحی فک تهیه نموده و در وب سایت خود قرار داده است مراجعه کنید تا اطلاعات جامعی به دست آورید. باید بگوییم شما با مراجعه به مطب ارتودنسی دکتر فرزین اصلانی می توانید درمان ارتودنسی را به صورت ارزان و اقساطی انجام دهید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات