جراحی فک و جراحی بینی

جراحی فک و جراحی بینی

بسیاری از افراد که قصد انجام جراحی های زیبایی صورت را دارند، این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که آیا می توان به صورت همزان جراحی فک و جراحی بینی انجام داد؟

حتی برخی دیگر از افراد هنگام مراجعه به متخصص ارتودنسی این سوال را می پرسند که بهترین زمان جراحی بینی چه موقع می باشد؟

باید به این افراد پاسخ داد که بهترین زمان برای جراحی بینی بعد از ارتودنسی و جراح فک می باشد؛چرا که درمان ارتوسرجری می تواند موقعیت بینی و ارتباط آن با لب را تغییر دهد و در صورتی که فرد پیش از درمان ارتودنسی و جراحی فک ، جراحی بینی انجام داده باشد ممکن است پس از اتمام ارتوسرجری نتیجه حاصل از جراحی بینی مقدار تغییر کند.

همانطور که در مقالات قبل توضیح داده شد، ممکن است جراحی فک همراه با ارتودنسی انجام شود و در درمان ارتودنسی در مواقعی لازم است دندانی کشیده شود که این امر می تواند بر روی زاویه بین لب و بینی تاثیر بگذارد و حتی بینی بیمار تا حدود سربالا شود.

در برخی موارد پس از درمان ارتوسرجری بیمار دیگر نیازی به جراحی بینی پیدا نمی کند بخصوص افرادی که دچار افتادگی نوک بینی هستند، ممکن است بعد از ارتودنسی و جراحی فک مشکل شان برطرف شود.

پس با این وجود توصیه می شود قبل از جراحی فک و جراحی بینی حتما به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا او با معاینه و تجربه ای که دارد شما را به بهترین حالت راهنمایی کند.

اکثر متخصصان ارتودنسی توصیه می کنند جراحی بینی را به بعد از گذراندن درمان ارتودنسی و جراحی فک موکول کنید.

 

جراحی فک و جراحی بینی

 

فک پایین عقب رفته :

بیمارانی که دچار مشکل عقب رفتگی فک پایین هستند، بهتر است، ابتدا این عارضه را درمان کرده و پس از آن جراحی بینی انجام دهند.

در صورتی که در این افراد دندان ها مرتب بوده و فرد فقط دچار عقب رفتگی فک پایین است می توان از پروتز چانه برای درمان استفاده کرد.

افرادی که پس از برطرف کردن مشکل فک پایین خود اقدام به جراحی زیبایی بینی می کنند بعد از جراحی بینی دیگر احساس بزرگی بینی نمی کنند.

در مواقعی که فک بالای فرد دچار مشکل باشد در این صورت بهتر است جراحی بینی به یک سال بعد از درمان فک بالا موکول شود، چرا که فک بالا تاثیر بسزایی در نتیجه حاصل از جراحی بینی دارد.

انحراف بینی و ارتودنسی جراحی فک :

در مواقعی که بیمار دچار انحراف و کجی بینی است تنفس او دچار مشکل می شود؛ پس بهتر است ابتدا با جراحی بینی مشکل خود را برطرف کرده و پس از آن اقدام به جراحی فک کند.

علت تقدم جراحی انحراف بینی قبل از جراحی فک این است که گرفتگی بینی می تواند بر روی روند رشد فک تاثیر منفی گذاشته و باعث تغییر شکل فکین شود و دندان ها به صورت نامرتب رشد کنند.

به این افراد توصیه می شود ابتدا گرفتگی و انحراف بینی خود را رفع کرده و بعد از آن ارتودنسی مرحله اول ، بعد جراحی فک و در آخر ارتودنسی بعد از جراحی فک انجام  شود.

 

جراحی فک و جراحی بینی

 

دستگاه های ارتودنسی و جراحی بینی :

بیمار به این نکته توجه داشته باشد که دستگاه های ارتودنسی موجود در دهان بیمار اختلالی در انجام جراحی بینی ایجاد نمی کند و بیمار در اواخر درمان ارتودنسی جراحی فک هم می تواند به راحتی جراحی بینی انجام دهد.

با این وجود متخصصین ارتودنسی توصیه می کنند که فرد جراحی بینی را به بعد از اتمام کامل درمان ارتودنسی جراحی فک موکول کند.

اقدامات قبل و بعد از جراحی فک :

در مقاله مربوط به اقدامات قبل از جراحی فک و مراقبت های بعد از جراحی فک به صورت کامل آن ها را توضیح دادیم که فرد برای به دست آوردن نتیجه بهتر از جراحی فک و ارتودنسی بهتر است آن ها را مطالعه کند.

هزینه جراحی فک چقدر می باشد؟

هزینه جراحی فک با توجه به میزان شدت عارضه و بهم ریختگی دندان ها ، دستمزد متخصص ارتودنسی و جراح فک و صورت و هزینه جلسات معاینه و غیره تعیین می شود.

دکتر فرزین اصلانی

متخصص ارتودنسی و جراحی فک

فلوشیپ ارتودنسی جراحی ( ارتوسرجری )

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات