متخصص ارتودنسی تهران

متخصص ارتودنسی تهران ( ارتودنسي در تهران ) متخصص ارتودنسی تهران

متخصص ارتودنسی تهران : متخصصین ارتودنسی تهران هم از نظر کیفی در استانداردهای بالایی ارتودنسی را ارائه می کنند و هم از نظر کمی به اندازه ای می باشند که نیازهای تهران و حتی گاهی بقیه شهرهای کشور را تحت پوشش قرار دهند.

جالب است بدانید حدود هفتصد متخصص ارتودنسی در کشور مشغول به فعالیت می باشند که در این بین، تهران دارای پرتعدادترین متخصصین ارتودنسی در کشور می باشد. کلینیک های تخصصی ارتودنسی تهران پرامکانات ترین مطب های ارتودنسی کشور می باشند و مراکز تخصصی ارتودنسی تهران امکانات و تسهیلات مناسبی را دارا می باشند.

در این مقاله ابتدا توضیحاتی در مورد اینکه ارتودنسی چیست و ارتودنسی چگونه انجام می شود ، ارائه خواهیم کرد و در ادامه راجع به شرایط ارتودنسی در تهران و انتخاب یک متخصص ارتودنسی در تهران و یا حتی پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی تهران توضیحاتی خواهیم داد..

بهترین سن ارتودنسی

بهترین سن ارتودنسی چه زمانی است؟ بسیاری از والدین در جلسه اولیه مشاوره ارتودنسی ، ضمن مطرح کردن این سوال، از متخصص ارتودنسی می پرسند که آیا در سن مناسبی برای ارتودنسی کودک خود مراجعه نموده اند.

پاسخ به این سوال در این نکته نهفته است که اولین جلسه مشاوره و ویزیت ارتودنسی باید در سن ۸ سالگی انجام شود. البته معنای این موضوع این نیست که حتما ” باید در ۸ سالگی ارتودنسی شروع شود بلکه باید در این سن ارزیابی شود که در صورت نیاز به ارتودنسی ، سن مناسب آن ، توسط متخصص ارتودنسی تعیین شود. در صورتی که مراجعه کننده مشکل اسکلتی داشته باشد ، ارتودنسی زودتر آغاز خواهد شد و در صورتی که مشکل فقط نظم دندان ها باشد ، معمولا ” ارتودنسی تا رویش دندان های دایمی به تاخیر می افتد.

مزایای ارتودنسی

سوال بعدی دیگری که از سوی والدین مطرح می شود این است که آیا کودک آن ها نیازمند ارتودنسی است و این درمان برای او لازم است؟

پاسخ این سوال را بایستی اینگونه داد که ارتودنسی مشکلی تکاملی در روند رویش دندان ها می باشد و مشکل پاتولوژیک یا بیماری زا نمی باشد. یعنی هدف از انجام ارتودنسی ، ارتقای کیفیت زندگی و بهبود وضعیت سلامتی دهان و دندان می باشد و اگر گفته می شود فردی نیازمند ارتودنسی است ، به این معناست که می تواند وضعیت دندانی و کیفیت زندگی وی بهبود یابد. چندین مزیت برای ارتودنسی مطرح می باشند که مهم ترین آن ارتقای سلامت دندان ها می باشد.

متخصص ارتودنسی تهران

دندان های نامرتب زودتر می پوسند و اولین دندان هایی هستند که از دست می روند؛ در صورتی که دندان ها مرتب و منظم شوند ، تمیز کردن و پاکسازی آن ها بهتر انجام می شود و طبیعتا ” سلامتی آن ها بیشتر خواهد بود. یک مزیت مهم دیگر ارتودنسی ، زیبایی لبخند و افزایش اعتماد به نفس افراد می باشد. دندان های نامرتب طرح لبخند فرد را از بین می برند و ارتودنسی با ایجاد ظاهر مناسب در دندان ها موجب افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود. مزیت های دیگری نیز برای ارتودنسی مطرح شده اند مانند بهبود تکلم و ارتقای جویدن و غیره که البته قابل بحث می باشند.

مشاوره ارتودنسی

مشاوره ارتودنسی باید حضوری و توسط متخصص ارتودنسی انجام شود. گاهی چون مراجعین در تهران سکونت ندارند، انتظار دارند که با عکس بتوانند از یک متخصص ارتودنسی در تهران مشاوره بگیرند. مشاوره و معاینه مجازی که با ارسال عکس انجام می شود هیچگاه نمی تواند جایگزین معاینه حضوری شود.

در مشاوره ارتودنسی ، یک متخصص ارتودنسی با ارزیابی کلینیکی بیمار،عکس های ارتودنسی را نیز ارزیابی می نماید و با جمع بندی مدارک تشخیصی ارتودنسی ، طرح درمان ارائه می نماید.

طرح درمان ارتودنسی نیز باید بطور کامل به بیمار توضیح داده شود و نظر وی نیز در این موضوع ترتیب اثر داده شود. در گذشته متخصص ارتودنسی بر اساس تشخیص خود تصمیم می گرفت و بر اساس نقشی پدرمآبانه در مورد ارتودنسی اقدام می نمود. امروزه این شیوه دیگر مورد قبول نیست و یک متخصص ارتودنسی باید طرح درمان پیشنهادی را با فرد پذیرنده درمان ، در میان بگذارد و نظر وی را نیز لحاظ نماید. ناگفته پیداست که این موضوع به اینکه یک متخصص ارتودنسی در تهران یا کرج یا هر شهر دیگری اقدام به درمان نماید، ندارد.

انواع ارتودنسی

انواع ارتودنسی را از چندین منظر می توان مورد بررسی قرار داد.

اگر بحث فنی ارتودنسی مطرح باشد، می توان آن را به دو نوع ارتودنسی متحرک و ارتودنسی ثابت تقسیم نمود.

ارتودنسی متحرک بصورت پلاک های آکریلی مورد استفاده قرار می گیرد و قابل درآوردن و نشاندن از سوی خود بیمار می باشد. ارتودنسی متحرک فقط قادر به حرکت دادن تاج دندان ها می باشد و امکان جابجایی ریشه دندان ها را ندارد.

ارتودنسی ثابت در واقع همان سیم بستن دندان ها می باشد و با چسباندن براکت روی دندان ها شروع می شود. ارتودنسی ثابت علاوه بر تاج دندان ، می تواند ریشه دندان ها را نیز جابجا نماید.

ارتودنسی از دیدگاه سنی نیز می تواند به دو نوع ارتودنسی کودکان و ارتودنسی بزرگسالان مطرح شود. هر چند مرز مشخص سنی در این رابطه تعریف نشده است اما چیزی که مشخص است این است که ارتودنسی کودکان از قابلیت انعطاف استخوان ها در دوران رشد بهره می گیرد؛ مسئله ای که معمولا ” بزرگسالان از آن بی بهره اند.

از نقطه نظر تکنیک استفاده نیز ارتودنسی به انواعی مانند ارتودنسی فلزی (که در آن براکت های معمول ارتودنسی به روی دندان ها چسبانده می شوند) ارتودنسی شفاف (که شامل براکت های سرامیکی می باشند) ارتودنسی لینگوال (انواعی که پشت دندان ها متصل می شوند) ارتودنسی دیمون (براکت های کشویی که فاقد کش های ارتودنسی هستند) و پلاک های شفاف ارتودنسی (که با توالی روی دندان ها قرار می گیرند تا دندان ها را بدون براکت ها مرتب نمایند) تقسیم می شوند.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک توسط پلاک های متحرکی ارائه می شود که در لابراتوار ارتودنسی ساخته می شوند. پلاک های متحرک ارتودنسی به منظور انجام حرکات محدود دندانی در سنین پایین، انجام رشد فکی در سنین قبل بلوغ و حتی بصورت نگهدارنده ارتودنسی بعد درمان کاربرد دارند.

پلاک متحرک ارتودنسی بیشتر در مواردی به کار می رود که هنوز تمام دندان های های دایمی رویش پیدا نکرده اند ولی باید حرکاتی در دندان های دایمی تازه رویش یافته انجام شود. پلاک های فانکشنال به زوج پلاک متحرک بالا و پایین گفته می شود که در ترکیب با یکدیگر موجب می شوند رابطه فکی نامناسب بالا و پایین با یکدیگر هماهنگ شود. پلاک های متحرک همچنین پس از ارتودنسی و برای حفظ نتایج بدست آمده بکار می روند. پلاک های متحرک در مواردی که پس از اتمام درمان، جابجایی های جزیی رخ داده باشد، کمک کننده می باشند.

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت یا همان سیم بستن دندان ها در مواردی انجام می شود که تمام دندان های دایمی رویش پیدا کرده باشند.

ارتودنسی ثابت در اصل از براکت های ارتودنسی ، سیم های ارتودنسی و دیگر ضمایم تشکیل می شوند که در طی یک دوره درمان موجب جابجایی تمام دندان ها نسبت به یکدیگر می شوند. ارتودنسی ثابت بطور معمول بین یک تا دو سال زمان می برد اما در مواردی که درمان پیچیده تر باشد، ممکن است حتی چند سال نیز طول بکشد. نوع خاصی از ارتودنسی ثابت به منظور آماده سازی فکین برای جراحی فک تحت عنوان ارتودنسی قبل از جراحی فک انجام می شود که پیچیدگی بیشتری نسبت به دیگر انواع ارتودنسی دارد.

ارتودنسی کودکان

ارتودنسی کودکان اگر در سنین دندان های شیری و یا حتی مخلوطی از دندان های شیری و دایمی باشد ، ارتودنسی پیشگیری نامیده می شود. هدف از ارتودنسی پیشگیرانه ، جلوگیری و اجتناب از ایجاد مشکلاتی است که در آینده ممکن است ایجاد شود.

مهمترین این مشکلات ارتودنسی ، ناهنجاری های فکین می باشد که باید در سنین پایین و هنگامی که استخوان ها انعطاف پذیر می باشند ، درمان شوند.

عقب بودن فک بالا توسط وسیله خارج دهانی فیس ماسک، عقب بردن فک بالا توسط دستگاه هدگیر و جلو آوردن فک پایین توسط پلاک های فانکشنال انجام می شود. برطرف کردن تنگی فک بالا توسط وسایلی به نام هایرکس و پیچ های داخل دهانی انجام می شود و نقش مهمی برای رفع مشکلات ارتودنسی در سنین پایین دارد.

فضانگهدارهای ارتودنسی نیز در ارتودنسی کودکان ابزارهای مفیدی هستند و با برطرف نمودن مشکلات رویشی دندان های دایمی زیرین، مانع نهفتگی دندان می شوند.

ارتودنسی بزرگسالان

ارتودنسی بزرگسالان معمولا ” به ارتودنسی در سنینی گفته می شود که تمام دندان ها دایمی هستند و اغلب رشد باقیمانده ای هم برای بهره گیری وجود ندارد.

در ارتودنسی بزرگسالان اگر مشکل فقط دندانی باشد، می توان با ارتودنسی ثابت نامرتبی دندان ها را برطرف نمود. گاهی ممکن است برای برطرف کردن بی نظمی دندان ها ممکن است نیاز باشد که دندان نیز کشیده شود. کشیدن دندان در ارتودنسی امری معمول می باشد و فضای دندان کشیده شده توسط حرکت دندان ها پر می شود.

در مواردی مشکل فقط نامرتبی دندان ها نیست و ناهنجاری فکی زمینه ای نیز وجود دارد. در این موارد صرفا ” ارتودنسی کافی نیست و علاوه بر ارتودنسی نیاز به انجام جراحی فک نیز خواهد بود. در این نوع ارتودنسی ابتدا با ارتودنسی قبل از جراحی فک ، موقعیت دندان ها و فکین با یکدیگر تنظیم می شوند تا فرد آماده عمل فک شود؛ پس از عمل فک و صورت نیز ارتودنسی بعد از جراحی فک به منظور تثبیت موقعیت فکین، تکمیل می شود.

به ترکیب عمل فک و ارتودنسی ، ارتوسرجری نیز گفته می شود. مشکلاتی مانند اپن بایت، لبخند لثه ای و جلو بودن فک بالا (آندربایت) احتمال بیشتری دارند نیازمند درمان ترکیبی ارتودنسی و جراحی فک باشند.

ارتودنسی فلزی

ارتودنسی فلزی در واقع همان براکت های سنتی ارتودنسی می باشد که هنوز هم معمول ترین ابزار مرتب کردن دندان ها هستند. این براکت های ارتودنسی فلزی در کارخانه به روش های مختلفی تولید می شوند و امروزه اغلب تنظیمات زاویه ای دندان ها را بصورت پیش فرض در خود دارند.

براکت های فلزی اگرچه ظاهری نازیبا دارند اما هم مقاومت خوبی در برابر نیروهای داخل دهانی از خود نشان می دهند و هم خوانایی مناسبی با سیم های فلزی ارتودنسی دارند. براکت های فلزی ، سیم های ارتودنسی و کش های دور این براکت ها، مهم ترین اجزای ارتودنسی ثابت می باشند. ابتدا براکت ها چسبانده می شوند و سپس سیم ارتودنسی توسط کش های ارتودنسی داخل این براکت ها قرار می گیرند. فنرهای ارتودنسی ، الاستیک های ارتودنسی ، پیچ های فکی (مینی اسکرو های ارتودنسی) از دیگر ابزارهای مورد استفاده در یک درمان ارتودنسی می باشند.

ارتودنسی شفاف

ارتودنسی شفاف به نوعی از ارتودنسی گفته می شود که در آن براکت ها از جنس سرامیک می باشند. سرامیک ها ظاهر جذاب و قابل قبولتری نسبت به براکت های فلزی ایجاد می کنند اما استفاده از آن ها بدون مشکل هم نیست. براکت های سرامیکی نسبت به انواع فلزی خود شکننده تر می باشند و در یک درمان طولانی مدت ارتودنسی ، شکسته شدن و جایگزین کردن آن ها، مشکلاتی را ایجاد می نماید. براکت های سرامیکی با سیم های فلزی ارتودنسی خوانایی کمتری دارند که همین موضوع موجب طولانی تر شدن زمان درمان می شود. برای برطرف کردن مشکل زیبایی قرارگیری سیم های فلزی داخل براکت های شفاف ارتودنسی ، سیم هایی با روکش سفید و حتی سیم های شفافی نیز وارد بازار ارتودنسی شده اند. هزینه ارتودنسی سرامیکی بالاتر از انواع فلزی می باشد.

ارتودنسی لینگوال

چسباندن ارتودنسی به سطح پشتی دندان ها نیز ایده ای دیگر برای مخفی کردن نازیبایی بریس های ارتودنسی است.

ارتودنسی پشت دندانی ، حساس تر و از نظر تکنیکی بسیار دشوارتر از ارتودنسی معمولی است. قاعده کار در این است که باید سطح پشتی دندان ها اسکن شوند تا براکت های مخصوصی در کارخانه و بر اساس شکل سطح پشتی دندان ها (که متنوع تر از سطوح قدامی آن هاست) ساخته شود. این کار مستلزم استفاده از تکنیک ها و امکانات ویژه شرکت های معتبر ارتودنسی است که در شرایط تحریمی کشورمان، کار راحتی نیست. چسباندن براکت های از پیش ساخته شده در پشت دندان ها، مشکلات زیادی دارد و مزایای ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال را تحت تاثیر قرار می دهد.

ارتودنسی دیمون

جلسات درمان های ارتودنسی به گونه ای تنظیم می شود که بیماران هر ۴ تا ۶ هفته ویزیت شوند.

در جلسات ویزیت ماهیانه ارتودنسی کارهای مختلفی انجام می شود و اورینگ های ارتودنسی (کش های دور براکت های ارتودنسی ) نیز تعویض می شوند. برخی از شرکت های ارتودنسی انواع خاصی از براکت ها را طراحی نموده اند که در آن کشی دور براکت های ارتودنسی قرار نمی گیرد و سیم های ارتودنسی داخل کشوی براکت ها قرار می گیرند.

گفته می شود این نوع خاص از براکت ها نیروی ملایم تری را به دندان ها وارد می کنند و چون نیاز به تعویض مداوم اورینگ ها وجود ندارد، جلسات ماهیانه ارتودنسی رو می توان تا ۱۰ هفته نیز به تعویق انداخت. البته در این نوع ارتودنسی اگر کارکرد کشویی براکت ها مختل شود، براکت ارتودنسی دیگر کار خود را انجام نمی دهد و باید تعویض شود.

پلاک های شفاف ارتودنسي

پلاک های شفاف ارتودنسی جزو آخرین و به روزترین تلاش های جامعه ارتودنسی برای برطرف نمودن مشکل نازیبایی بریس های ارتودنسی است. پلاک های شفاف ارتودنسی به این شکل طراحی می شوند که در آن ها ابتدا تصویر سه بعدی از دندان ها بازسازی می شود و پس از طرح ریزی درمان ،کل درمان به توالی های کوچکی تقسیم می شود و برای هر قسمت از آن پلاک شفافی طراحی می شود. این پلاک های شفاف در امتداد هم تحویل و استفاده می شوند تا تغییرات مورد نظر ایجاد شود. البته با وجودی که از پیدایش پلاک های شفاف ارتودنسی حدود بیست سال می گذرد اما هنوز نواقص تکنیکی در بهره گیری از این پلاک های شفاف وجود دارد و همین مانع از همه گیری کاربرد آن ها شده است.

ارتودنسي رنگي

ارتودنسی رنگی با گزینه های قبلی تفاوت زیادی دارد و تکنیک ارتودنسی محسوب نمی شود. شرکت های ارتودنسی برای جذابیت بخشیدن به استفاده از براکت های ارتودنسی ، کش های دور آن ها را به رنگ های مختلف تهیه و عرضه می کنند و همین کاربرد رنگ های مختلف کش های ارتودنسی ، بخصوص در نوجوانان ، می تواند در ایجاد تمایل آن ها به درمان ارتودنسی تاثیرگذار باشد. الگوی رنگی این ارتودنسی رنگی بر اساس مناسبت های مختلف نیز می تواند طراحی شود و همین موضوع گاهی تصاویر جالبی را می آفریند.

مراحل ارتودنسي

مراحل ارتودنسی قبل از هر چیزی به تکنیک انجام ارتودنسی بستگی دارد. اگر ارتودنسی متحرک انجام می شود، بایستی از بیمار قالب ارتودنسی تهیه شود و به لابراتوار تخصصی ارتودنسی ارسال شود تا بر اساس طرح درمان متخصص ارتودنسی ، پلاک متحرک ارتودنسی ساخته شود.اگر قرار است روی دندان ها براکت چسبانده شود ( ارتودنسی ثابت یا سیم بستن دندانها ) کار در کلینیک ارتودنسی انجام می شود. برای چسباندن براکت های ارتودنسی ، روی دندان ها تمیز می شود و پس از آماده سازی سطح، چسب ارتودنسی زده می شود و نگین ارتودنسی یا همان بریس ارتودنسی چسبانده می شوند.

درد ارتودنسي

درد ارتودنسی یکی از مهم ترین دلایل ترس افراد از انجام ارتودنسی است. پس از فعال کردن نیروهای ارتودنسی ، دندان ها تحت فشار قرار می گیرند و همین فشار ارتودنسی موجب حساسیت دندان ها و ایجاد درد می شود. درد ارتودنسی طیف وسیعی دارد و بیشتر از آنچه به نیروهای ارتودنسی مرتبط باشد،به آستانه تحمل فرد بستگی دارد.قابل پیش بینی هم نیست و می تواند از بی دردی تا یک درد ناراحت کننده متغیر باشد. معمولا ” در دو سه روز اول چسباندن ارتودنسی رخ می دهد و در باقی جلسات ادامه درمان ارتودنسی ، شدت و دوره زمانی جلسه اول را ندارد. درد ارتودنسی به مسکن ها پاسخ می دهد و اگر ناراحتی در شما ایجاد کرد، می توانید از استامینوفن استفاده نمایید.

مراقبت های بعد از ارتودنسي

مراقبت های بعد از ارتودنسی دو وجه مهم دارد، یکی نگهداری از وسایل ارتودنسی و دیگری نگهداری از خود دندان ها.برای نگهداری وسایل ارتودنسی باید از خوردن غذاهای سفت و چسبناک اجتناب نمود.

کندن براکت های ارتودنسی ،شکسته شدن براکت های ارتودنسی ، درآمدن سیم ارتودنسی از شایع ترین مشکلاتی هستند که هنگام استفاده از غذاهای ترد و چسبناک رخ می دهند. لق شدن براکت ارتودنسی نه تنها موجب ایجاد ناراحتی می شود، بلکه موجب اضافه شدن طول درمان ارتودنسی نیز می شود.

متخصص ارتودنسی تهران

مراقبت از ارتودنسی فقط حفظ وسایل ارتودنسی نیست و حفظ سلامتی دندان ها نیز بخش مهمی از آن است. بهداشت ارتودنسی شامل استفاده مرتب از مسواک های ارتودنسی ، مسواک بین دندانی ارتودنسی ، نخ دندان ارتودنسی و دهانشویه ارتودنسی می باشد. ابزارهای بهداشتی ارتودنسی جزو ضروریات درمان ارتودنسی می باشند و هدف کلی آن ها سالم نگه داشتن دندان ها در طول درمان ارتودنسی می باشد.

پوسیدگی بعد از ارتودنسی مسئله شایعی نیست اما اگر فرد به بهداشت دندان های خود در زمان ارتودنسی بی تفاوت باشد،می تواند رخ دهد.

لق شدن دندان در ارتودنسي

مسئله جالبی که موجب سوال بسیاری از مراجعین ارتودنسی در جلسات اول می شود، لق شدن دندان در طول درمان ارتودنسی است.

لقی دندان در این موارد معمولا ” مسئله نگران کننده ای نیست و واکنش طبیعی در برابر فشارهای ارتودنسی است. اگر دندان سالم باشد، لق شدگی در حد طبیعی رخ می دهد تا زمینه ساز حرکت دندانی باشد. لقی دندان ها معمولا ” ظرف چند ماه پس از درآوردن وسایل ارتودنسی ، به حالت طبیعی برمی گردد و موضوع مهمی نمی باشد.

نگهدارنده ارتودنسي

کار ارتودنسی با درآوردن وسایل ارتودنسی به پایان نمی رسد و چون دندان ها بعد از ارتودنسی تمایل به برگشت به حالت اولیه خود دارند، باید از نگهدارنده های ارتودنسی استفاده شود. ریتینرهای ارتودنسی معمولا ” در فک بالا بصورت نگهدارنده شفاف یا اسیکس ارائه می شوند و در فک پایین سیمی پشت دندان ها قرار داده می شود که فیکس ریتینر یا نگهدارنده ثابت ارتودنسی نامیده می شود.

اینکه چه مدت و با چه شرایطی باید از نگهدارنده های متحرک استفاده نمود و یا اینکه نگهدارنده های ثابت تا چه زمانی باید پشت دندان ها قرار بگیرند، بستگی به مشکل اولیه مورد درمان دارد و بر همین اساس باید طبق نظر متخصص ارتودنسی مربوطه عمل شود.

هزینه ارتودنسي در تهرانمتخصص ارتودنسی تهران

هزینه ارتودنسی در تهران نیز معمولا ” بالاتر از شهرهای دیگر می باشد. هزینه ارتودنسی در نقاط مختلف تهران نیز با یکدیگر متفاوت می باشد (که قبلا ” در مقاله ای مجزا و مفصل به آن پرداخته ایم و در صورت تمایل می توانید به مقاله هزینه ارتودنسی سال ۹۹ مراجعه نمایید. ) و در این بین معمولا ” هزینه ارتودنسی نزد متخصص ارتودنسی در شمال تهران یا متخصص ارتودنسی در غرب تهران بالاتر از سایر نقاط تهران می باشد. ارتودنسی ارزان در تهران نیز پیدا می شود اما در بحث درمان، ارزان بودن ارتودنسی اگر به معنای انجام یک ارتودنسی خوب و ارزان در تهران نباشد، توصیه نمی شود.

ارتودنسی اقساطی در تهران برطرف کننده مشکلات پرداخت هزینه ارتودنسی در تهران می باشد و اقساط ارتودنسی معمولا” بصورت ماهیانه و در مراجعات ارتودنسی فرد تسویه می شود. ارتودنسی رایگان در تهران معمولا” تنها در صورتی قابل اعتماد خواهد بود که توسط مراکز خیریه و انگیزه های نوع دوستی ارائه شوند.

متخصص ارتودنسي در تهران

متخصص ارتودنسی در تهران فرد واجد صلاحیت برای انجام درمان های ارتودنسی می باشد. یک متخصص ارتودنسی در تهران نه تنها آموزش های نظری و عملی ارتودنسی را بصورت کامل فراگرفته است، بلکه برای دریافت امتیاز مطب تهران تجربه کافی نیز در نقاط دیگر کشور اندوخته است. گاهی برخی از افراد تصور می کنند هر کسی که ارتودنسی انجام می دهد و به اصطلاح دکتر ارتودنسی است، متخصص ارتودنسی محسوب می شود؛ در صورتی که باید بدانید جراح دندانپزشک ، متخصص ارتودنسی نیست و اگر در جستجوی یافتن یک متخصص ارتودنسی خوب در تهران یا بهترین متخصص ارتودنسی تهران هستید، اول باید مطمئن شوید که به یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی مراجعه کرده اید.در مقاله بعدی راجع به انتخاب متخصص ارتودنسی خوب در تهران و پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی تهران توضیحات مبسوطی ارائه خواهیم کرد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات