متخصص ارتودنسی خوب در کرج

متخصص ارتودنسی خوب در کرج

متخصص ارتودنسی خوب در کرج : ارتودنسی یکی از تخصص های دندانپزشکی می باشد که با هدف مرتب کردن دندان ها انجام می شود؛ همانطور که می دانید ارتودنسی از دو بخش ” ارتو ” به معنای دندان و ” دنسی ” به معنای مرتب کردن تشکیل شده است.

متخصص ارتودنسی خوب در کرجدر درمان ارتودنسی مشکلاتی همچون :

  • اپن بایت
  • دیپ بایت
  • جلو یا عقب بودن فک بالا یا پایین
  • فشرده بودن دندان ها
  • فاصله دار بودن دندان ها

مورد هدف درمان توسط متخصص ارتودنسي قرار مى گيرند.

متخصص ارتودنسی خوب در کرج کیست ؟

حال کسانی که در شهر کرج یا سایر شهرها می خواهند برای رفع مشکلات فوق اقدام به درمان کنند این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که بهترین متخصص ارتودنسی کیست و چگونه می توان آن را انتخاب کرد.

در انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب در کرج به ویژگی های ذیل توجه کنید که متخصص ارتودنسی داشته باشد.

ویژگی های یک متخصص ارتودنسی فردیس کرج :

  • یک متخصص ارتودنسی خوب باید تحصیلات مرتبط با ارتودنسی را داشته باشد و شهرت خوبی در شهری که کار می کند داشته باشد.
  • متخصص ارتودنسی باید صبور باشد و تمامی نکات مربوط به ارتودنسی دندان را به بیمار توضیح دهد.
  • برای معاینه و بررسی مشکلات بیمار زمان کافی را بگذارد.
  • برخورد مناسبی با بیمار داشته باشد.
  • تمامی مراحل درمان را به بیمار توضیح دهد.

نحوه انتخاب متخصص ارتودنسی خوب در کرج به شرح ذیل می باشد:

  • متخصص ارتودنسی خوب در کرجاولین گام برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی پرس و جو از دوستان و آشنایان می باشد یا فرد در گوگل متخصص ارتودنسی خوب در کرج را جستجو کند.
  • حتما پس از تهیه لیستی از بهترین متخصصین ارتودنسی برای مشاوره به مطب آن ها رفته تا پس از مشاوره بتوانند بهترین انتخاب را انجام دهند.
  • از آن جا که روند درمان ارتودنسی طولانی می باشد بهتر است به متخصص ارتودسنی دندانی که نزدیک محل سکونت تان است مراجعه کنید.

متخصص ارتودنسی کودکان در کرج کیست ؟

برخی از افراد این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که برای درمان ارتودنسی کودکان خود نزد کدام متخصص ارتودنسی باید بروند، باید بگوییم دکتر فرزین اصلانی یکی از بهترين متخصصین ارتودنسی در کرج هستند که در مطب خود با همکاری دکتر ماندانا حجازی متخصص دندانپزشکی کودکان اقدام به درمان ارتودنسی کودکان می کنند.

تفاوت دندانپزشک با متخصص ارتودنسی چیست ؟

دکتر دندانپزشک معمولا می تواند مشکلات معمولی همچون عصب کشی ، کشیدن دندان ، جرم گیری و غیره را انجام دهد اما دکتر متخصص ارتودنسی پس از اتمام دوره دندانپزشکی عمومی وارد مقطع تخصص شده و سه سال آموزش علمی و عملی برای درمان ارتودنسی را می بیند و می تواند پس از معاینه بهترین روش درمانی را به بیمار پیشنهاد دهد.

دندانپزشک عمومی ، که دوره تخصصی ارتودنسی را نگذرانده باشد ، دانش و توانایی مورد نیاز جهت انجام ارتودنسی را ندارد ؛ لازم به ذکر است دندانپزشکان عمومی ، توانایی انجام درمان های ساده ارتودنسی را دارند ، اما انجام درمان های پیچیده نیازمند متخصص ارتودنسی ، می باشد.

متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ

متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ ، توانایی انجام درمان ناهنجاری های پیچیده و سخت و سندروم های فک و صورت را دارد.

ارتودنسی دندان چیست ؟

ارتودنسی دندان جزو یکی از خدمات کلینیک های دندانپزشکی می باشد که به واسطه متخصص ارتودنسی انجام می شود.

لازم به ذکر است که ارتودنسی دندان همواره براى مرتب شدن دندان ها انجام نمى شود بلکه گاهی همراه با جراحی فک می باشد.

در اين شرایط مى توان روابط فكى را نيز علاوه بر دندان ها مرتب کرد.

مراحل ارتودنسی دندان

اولین مرحله در ارتودنسی دندان ، انتخاب بهترين متخصص ارتودنسی و يک جراح فک خوب است.

پس از انتخاب متخصص ارتودنسی مورد نظر فرد باید برای معاینه و مشاوره به مطب وی مراجعه کند تا پس از معاینه طرح و برنامه مناسبی را برای درمان ارتودنسي او تهیه شود.

در جلسه معاینه که به جلسه مشاوره پیش از درمان نیز معروف است، تمامی مشکلات دهانی و دندانی مورد بررسی قرار می گیرد. اگر در این زمان دندانپزشک تشخیص داد که دندان یا دندان هایی به جرم گیری نیاز دارد، جرم گیری دندان پیش از آغاز درمان ارتودنسی انجام می شود.

همچنین پیش از شروع درمان ارتودنسی در صورت وجود پوسیدگی در دندان ها رفع می گردد.

پس از درمان دندان ها، در صورتی که به ارتودنسی متحرک نیاز باشد از فک بالا و پایین و دندان ها قالبی تهیه می گردد.

اما در صورتى كه نياز به ارتودنسي ثابت باشد بايستى وسايل ارتودنسي روى دندان هاى بیمار نصب شوند.

نکات مهم در دوره درمان ارتودنسی

  • بیمارانی که جهت رفع نامرتبی دندان های خود از روش درمانی ارتودنسی کمک گرفته اند ، باید تا مدتی از مصرف غذاهای سخت هم چون  آجیل ، بلال ، ذرت بو داده ، ته دیگ  و غیره و همینطور مصرف خوراکی های شیرین و چسبناک مانند آدامس ، گز ، تافی و غیره خودداری کنند ؛ چرا که مصرف موارد ذکر شده احتمال آسیب دیدگی براکت های ارتودنسی را افزایش می دهد.
  • بیماران می توانند جهت خوردن برخی از غذاهای سفت مانند سیب یا هویج آن ها را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده یا رنده کنند و هم چنین بلافاصله  پس از مصرف مواد غذایی شیرین دهان و دندان های خود را تمیز کنند.
  • بیماران در حین دوره درمانی ارتودنسی ، در هنگام انجام برخی از ورزش ها که در آن ها احتمال برخورد ضربه به نواحی صورت و دندان ها وجود دارد باید از محافظ های مخصوص دندان استفاده کنند.
  • در صورتی که براکت های ارتودنسی بیمار ، متحرک می باشد او باید در ساعاتی که از آن استفاده نمی کند آن را در محفظه مخصوص خود قرار دهد و از قرار دادن آن در مکان های دیگر خودداری کند ؛ چرا که در آن صورت احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد.

مراجعه به متخصص ارتودنسی به طور مرتبمتخصص ارتودنسی خوب در کرج

  1. یکی از نکات خیلی مهم در رابطه با شیوه درمانی ارتودنسی ، مراجعه کاملا منظم به متخصص ارتودنسی می باشد.
  2. مراجعه به متخصص ارتودنسی ، تنها به علت کنترل براکت های ارتودنسی نمی باشد بلکه در هر جلسه درمانی با توجه به شرایط موجود ، براکت ها به طور مجدد تنظیم می‌‌شوند تا درمان ارتودنسی به بهترین نحو پیش برود.

رعایت بهداشت دهان و دندان در دوره ارتودنسی

  • به علت ثابت بودن براکت های ارتودنسی ، احتمال تجمع مواد غذایی و میکروب در بین دندان ها بسیار زیاد می باشد از این رو احتمال بروز پوسیدگی دندان ها افزایش می یابد به همین دلیل بیماران در دوره درمانی ارتودنسی ، باید به بهداشت دهان و دندان های خود بسیار توجه کنند.
  • لازم به ذکر است بیمارانی که از روش درمانی ارتودنسی ، جهت رفع نامرتبی دندان های خود کمک می گیرند باید از ابزارهای مخصوص جهت تمیز کردن دندان های خود استفاده کنند.
  • متخصص ارتودنسی ، به بیماران روش تمیز کردن دندان ها در دوران ارتودنسی را آموزش خواهد داد.
  • باید ذکر شود استفاده از دهان شویه و نخ دندان نیز تاثیر به سزایی در بهداشت دهان و دندان ها دارد.

نصب براکت های ارتودنسی بر روی دندان ها

برای آغاز درمان و نصب براکت ها بر روی دندان ابتدا بهترین متخصص ارتودنسی ، دندان های فرد را پالیش و خشک می کند، سپس اسید مخصوصی را روی سطح دندان ها قرار می دهد تا شرایط نصب براکت بر روی دندان های وی مهیا شود.

پس از این مراحل براکت های مخصوص ارتودنسی روی دندان ها قرار گرفته و سیم قوسی از داخل آن ها عبور داده می شود، گذراندن این مراحل ممکن است برای چندين ساعت پس از درمان برای بیمار درد ايجاد کند که این درد پس از یک هفته تسکین می یابد.

برای  کاهش درد از مسکن استفاده می کنند اما برخی از افراد ترجیح می دهند در این شرایط به جای مصرف مسکن از آدامس های بدون قند استفاده کنند.

درمان ارتوسرجری :

باید بگوییم ارتوسرجری يا جراحى ارتوگناتيك یک کار تیمی بین متخصص ارتودنسی و جراح فک و صورت می باشد که فرد پس از مراجعه به متخصص ارتودنسی  و بر اساس تشخیص او برنامه درمانی تهیه شده و بیمار تحت درمان قرار می گیرد.

ارتودنسی ارزان در کرج :

کسانی که به دنبال ارتودنسی ارزان در کرج یا انجام ارتودنسی اقساطی در کرج هستند می توانند پس از مراجعه به مطب دکتر فرزین اصلانی از مزاياى ارتودنسی ارزان و اقساطی استفاده کنند.

باید بگوییم اقساط درمان ارتودنسی یا ارتودنسی و جراحی فک ، با توجه به مدت زمان درمان تعیین شده و توسط بیمار پرداخت می شود.

پرسش و پاسخ ارتودنسی

آیا به منظور درمان با ارتودنسی ، نیاز به کشیدن دندان می باشد ؟

متخصص ارتودنسی ، تلاش می کند تا در درمان با ارتودنسی نیاز به کشیدن دندان پیدا نکند ؛ اما در برخی از بیماران ، شلوغی دندان ها به قدری زیاد می باشد که آن ها دچار کمبود فضا شده اند ، در این زمان کشیدن دندان ضروی می شود.

آیا متخصص ارتودنسی ، توانایی درمان تمام ناهنجاری های فک و دندان را دارد ؟

متخصص ارتودنسی مجرب ، ناهنجاری های فک و دندان را تشخیص داده و به درمان آن می پردازد و در صورتی که نیاز به انجام جراحی فک باشد ، بیمار را به متخصص جراح فک ارجاع می دهد.

دکتر فرزین اصلانی ، متخصص ارتودنسی ، فلوشیپ تخصصی ارتودنسی و جراحی فک و صورت ، یکی از بهترین ها در این زمینه می باشند ؛ جهت آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ایشان می توانید به گالری ویدیو سایت و صفحه اینستاگرام شان مراجعه نمایید.

بهترین زمان جهت شروع ارتودنسی چه زمانی است ؟

بهترین سن به منظور انجام درمان ارتودنسی در افراد ، بسته به نوع ناهنجاری متفاوت می باشد ؛ اما لازم به ذکر است که شروع درمان در بیمار در سنین پایین ، بسیار راحت تر بوده و آن ها نتایج بهتری را نیز دریافت خواهند کرد.

آیا در طول درمان با ارتودنسی می توان ورزش کرد ؟

بله ، طبق توصیه متخصص ارتودنسی ، در طی انجام ورزش هایی که احتمال اصابت ضربه به دهان و دندان وجود دارد ، افراد باید از محافظ دهان و دندان استفاده نمایند.

در صورت شکستن براکت ارتودنسی چه باید کرد ؟

اگر ابزار ارتودنسی شل شده یا اینکه از دندان شما جدا شده است ، باید به منظور تنظیم مجدد براکت های ارتودنسی به متخصص ارتودنسی ، مراجعه نمایید.

طول درمان با ارتودنسی چقدر است ؟

مدت زمان مورد نیاز به منظور درمان با ارتودنسی ، بسته به میزان ناهنجاری در افراد متغیر می باشد ؛ اما در حالت کلی گفته می شود که به 24 ماه زمان نیاز دارد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات