متخصص ارتودنسی خوب

متخصص ارتودنسی خوب در کرج

متخصص ارتودنسی خوب کیست ؟ این سوال متدوالی است که افراد هنگام اقدام به درمان ارتودنسی و ارتوسرجری ( ارتودنسي و جراحى فك ) با آن مواجه می شوند و شروع به پرس و جو از آشنایان و دوستان خود می کنند ؛ گاهاً نیز افراد در فضاهای مجازی به دنبال یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی می گردند.( متخصص ارتودنسی )

زمانی که افراد متوجه نامرتبی دندان ها یا ناهنجاری فکی و دندانی خود می شوند برای اینکه بهترین نتیجه را از انجام ارتودنسی به دست آورند ، بهتر است به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنند، چرا که بهترین متخصص ارتودنسی یا فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک می تواند با بهره گیری از تکنیک های ارتودنسی نوين به شما در رسیدن به نتایج ایده آل کمک کند.

 

متخصص ارتودنسی خوب

متخصص ارتودنسی خوب در کرج کیست ؟

دکتر فرزین اصلانی ، فلوشیپ فوق تخصصی ارتودنسی و جراحی فک و صورت ، بهترین متخصص ارتودنسی در کرج می باشند ؛ ایشان با سال ها فعالیت در این زمینه ، نمونه کارهای نمونه کارهای موفق بسیاری را در کارنامه کاری خود ثبت کرده اند ؛ در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ، مشاهده نمونه کارهای دکتر اصلانی بهترین متخصص ارتودنسی کرج ، می توانید به صفحه اینستاگرام ، گالری تصاویر و ویدیو سایت ایشان مراجعه نمایید .

معیارهای متخصص ارتودنسی خوب

  • یک دکتر ارتودنسی خوب ، دندانپزشکی است که دانش و مهارت لازم را در زمینه ارتودنسی داشته باشد و بهترین روش درمانی را انتخاب کند.
  • داشتن تجربه بالا از دیگر خصوصیات مهم یک فوق تخصص ارتودنسی و جراحی فک می باشد.
  • داشتن شخصیت و وجدان کاری نیز از دیگر معیارهای یک متخصص ارتودنسي خوب می باشد.
  • همچنین یک فوق تخصص ارتودنسي خوب باید در جلسه قبل از ارتودنسی دندان، بیمار را به خوبی راهنمایی کند و نکات لازم را به او بگوید و صرفاً به فکر جذب بیمار و منافع شخصی خود نباشد.
  • یک فوق تخصص ارتودنسی خوب باید صبور باشد و زمان کافی را برای معاینه بیمار بگذارد.

چگونه می توان یک متخصص ارتودنسی خوب را انتخاب کرد ؟

  • برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی با تجربه و مجرب می توانید از دوستان تان سوال کنید یا در گوگل ( به عنوان مثال بهترین متخصص ارتودنسی در کرج ) را جستجو کنید.
  • پس از انتخاب دکتر فوق تخصص ارتودنسی مورد نظرتان برای معاینه و مشاوره به مطب او بروید و سوالاتی که در ذهن دارید را بپرسید.
  • به این نکته توجه کنید که به خاطر هزینه کمتر به هر متخصص ارتودنسی مراجعه نکنید و ابتدا درباره آن خوب تحقیق کنید.
  • میزان رضایت بیماران از متخصص ارتودنسي مورد نظر را جویا شوید.

متخصص ارتودنسی خوب در کرج

کسانی که در کرج و اطراف کرج مانند فردیس ، مهرویلا ، عظیمیه و مهرشهر زندگی می کنند و به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب هستند ، بهتر است به مطب دکتر فرزین اصلانی ( یکی از بهترین متخصصين ارتودنسی كرج و تنها فوق تخصص ارتودنسي جراحی فک استان البرز ) برای معاینه و مشاوره مراجعه کنند.

همچنین افراد می توانند نمونه کارهای ایشان را در وب سایت یا صفحه اینستاگرام مشاهده کنند و از انتخاب خود اطمینان حاصل نمایند.

سن مناسب برای درمان ارتودنسی دندان توسط متخصص ارتودنسی خوب :

بهتر است بدانید درمان ارتودنسی دندان محدودیت سنی ندارد و بهتر است والدین کودک خود را در سن 7 سالگی برای معاینه نزد متخصص ارتودنسی ببرند تا در صورتی که کودک دچار نامرتبی دندان یا ناهنجاری فکی بود از همان سنین درمان آغاز شود.

مدت زمان درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی خوب چقدر می باشد ؟

طول درمان ارتودنسی امروزه بین 8 ماه الی 2 سال می باشد و این مدت بستگی به میزان ناهنجاری دندانی فرد دارد ؛ در صورتی که نامرتبی دندانی بیمار کم باشد مدت زمان درمان کوتاه تر بوده و در صورتی که میزان ناهنجاری زیاد باشد مدت درمان ارتودنسی دندان نیز افزایش می یابد.

آیا می توان جهت درمان با ارتودنسی به دندانپزشک عمومی مراجعه کرد ؟

دندانپزشک عمومی ، توانایی انجام درمان با ارتودنسی را نخواهد داشت ؛ دندانپزشک عمومی ، با گذراندن دوره های تخصصی ارتودنسی و پس از دریافت بورد تخصصی ارتودنسی ، می تواند به فعالیت در زمینه ارتودنسی بپزدازد ؛ بنابراین ، کسانی که تمایل به انجام ارتودنسی دارند ، در ابتدا باید از داشتن بورد تخصصی ارتودنسی پزشک مورد نظر خود اطمینان حاصل کرده و سپس ، با توجه به تجربه و مهارت پزشکان ، یکی از بهترین آن ها را انتخاب کنند .

جراحی فک

جراحی فک که در بین دندانپزشکان به جراحی ارتوگناتیک نیز شهرت دارد به منظور اصلاح نا مرتب بودن فکین و دندان ها و همچنین بهبود تناسب بین اجزاء صورت توسط کار ترکیبی ارتودنتیست و جراح فک و صورت انجام می گردد.

جراحی فک انواع متفاوتی دارد که شامل جراحی فک بالا و جراحی فک پایین می شود که در مقالات پیشین درباره آن صحبت کرده ایم.

در کشور ما به جای واژه جراحی ارتوگناتیک اغلب از ارتوسرجری که راحت تر نیز می باشد ، استفاده می شود. ارتوسرجری ریشه ای یونانی دارد و به معنای ارتودنسی همراه با جراحی فک است.

جراحی ارتوگناتیک اغلب ممکن است بر روی یک یا هر دو فک انجام شود و با برش استخوان فک همراه باشد که به آن استئوتومی فک گفته می شود.

هنگامی که فک بیمار مشکل داشته باشد ، علاوه بر جنبه زیبایی سبب عدم هماهنگی میان دو فک و دندان ها می شود ؛ از این رو عدم توجه به ناهنجاری فک می توانند سبب آسیب دیدگی دندان ها شده و فک را نیز در معرض آسیب بیشتری قرار دهد.

در چه مواقعی به جراحی فک بالا و پایین نیاز است ؟

در صورتی که موارد ذیل اتفاق افتد به جراحی فک بالا یا پایین نیاز می باشد.

  • عدم تقارن صورت یا بایت
  • مال اکلوژن شدید
  • رتروگناتیسم فک بالا یا پایین
  • بلندی یا کوتاهی صورت
  • مشکلات مربوط به جویدن
  • مشکلات ژنتیکی نامطلوب رشد استخوانی
  • لبخند لثه ای
  • کوچک بودن چانه

کاندیدای مناسب جراحی فک

  1. کسانی که به طور مادرزادی در ناحیه فک خود مشکل دارند.
  2. افرادی که در ناحیه فک احساس درد دارند.
  3. اشخاصی که تنفس دهانی آن ها غیر طبیعی می باشد.
  4. اشخاصی که توانایی قرار دادن لب هایشان بر روی هم ، بدون فشار را ندارند.
  5. افرادی که فک آن ها دچار بیرون زدگی یا عقب رفتگی می باشد.
  6. کسانی که در زمان بسته بودن دهان شان ، بین دندان های بالا و پایین آن ها فضای باز وجود دارد.
  7. کسانی که صورت آن ها غیر قرینه می باشد.
  8. کسانی که مبتلا به آپنه خواب هستند.

ارتوسرجری

منظور از ارتوسرجری ، یک درمان ترکیبی شامل جراحی فک و ارتودنسی می باشد ، که در طی آن پزشک به اصلاح فک و رفع نامرتبی دندان های بیماران می پردازد.

زمانی که بیماران جهت رفع نامرتبی دندان های خود به پزشک مراجعه می کنند ، پزشک برای به دست آوردن آگاهی از وضعیت دندان ها و فک بیماران یک سری آزمایشات و عکس برداری ها را برای آن ها تجویز می کند ، در بسیاری از مواقع پزشک متوجه ناهنجاری های شدید فک در بیماران می شود ؛ در این صورت تنها با انجام روش درمانی ارتودنسی نمی توان مشکلات بیماران را بر طرف کرد و برای درمان آن ها علاوه بر ارتودنسی نیاز به جراحی فک نیز می باشد.

در این مواقع ، بسیاری از بیماران از انجام ارتوسرجری اظهار نگرانی می کنند ؛ در این باره باید بگوییم در صورتی که روش درمانی ارتوسرجری توسط بهترین متخصص ارتودنسی و جراح فک انجام گیرد ، نه تنها مشکلی بیماران را تهدید نمی کند بلکه آن ها نتجیه ای مطلوب و رضایت بخش نیز دریافت خواهند کرد.

برای شروع روش درمانی ارتوسرجری ، پزشک ابتدا اقدام به رفع نامرتبی دندان های بیماران با استفاده از روش درمانی ارتودنسی می کند و زمانی که نامرتبی دندان های بیماران از بین رفت ، جراحی فک انجام می شود.

لازم به ذکر است برای انجام جراحی فک ، نیاز به برداشتن براکت های ارتودنسی نمی باشد و جراحی فک با وجود براکت های ارتودنسی نیز قابل انجام است.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی شاخه ای از علم دندانپزشکی است که به مرتب کردن دندان ها می پردازد. این روش درمانی خود به چندین دسته تقسیم می شود که عبارت است از :

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی متحرک
  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی دیمون

استفاده از هریک از این روش های ارتودنسی به میزان ناهنجاری و نظر فرد بستگی دارد. برخی از افراد از ناهنجاری کمی برخوردار هستند اما به دلیل موقعیت شغلی نمی توانند از ارتودنسی های دیگر استفاده کنند به همین دلیل متخصص ارتودنسی برای درمان بهم ریختگی دندان های آنان ار ارتودنسی های نامرئی استفاده می کند.

درباره هر یک از روش های ارتودنسی در مقالات پیشین به صورت کامل توضیح داده ایم که در صورت علاقه مندی می توانید آن ها را مطالعه فرمایید.

بهترین سن برای جراحی فک و ارتودنسی

اغلب دندانپزشکان و متخصصین ارتودنسی اعتقاد دارند که اگر این درمان در سنین رشد صورت گیرد با بهترین نتیجه همراه است اما ناگفته نماند که این درمان در سنین بالاتر نیز قابل انجام است اما ممکن است مدت زمان درمان در سنین بالاتر کمی طولانی تر شود.

 

متخصص ارتودنسی خوب

 

مراقبت های بعد از ارتودنسی و جراحی فک

  • کبودی و تورم بعد از این درمان امری طبیعی است که پس از گذشت 3 الی 4 هفته برطرف می شود.
  • در این دوران افراد می توانند جهت کاهش تورم صورت خود از کمپرس یخ استفاده کنند.
  • ممکن است در روز اول بعد از جراحی فک در قسمت گلو دردی احساس شود که به دلیل لوله گذاری برای تنفس در هنگام بیهوشی است.
  • بعد از جراحی فک ، هنگام خوابیدن سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهید.
  • برای جلوگیری از بروز عفونت و کاهش درد حتما از داروهای تجویز شده استفاده شود.
  • مصرف الکل به مدت سه هفته ممنوع می باشد.
  • مصرف داروهای گیاهی ، وارفارین ، آسپرین به مدت سه هفته ممنوع است.
  • سعی کنید در این دوران دندان های خود را تمیز نگه دارید.

چطور براکت های ارتودنسی را تمیز کنیم ؟

تمیز کردن براکت های ثابت ارتودنسی ، مستلزم استفاده از مسواک و براش مخصوص ارتودنسی و همچنین ، دهانشویه می باشد .

لازم به ذکر است ؛ استفاده از برخی از دهانشویه ها در دوران ارتودنسی ، منجر به زرد شدن دندان ها می شود ؛ به همین علت ، افرادی که تحت درمان با ارتودنسی ، قرار گرفته اند ؛ باید در انتخاب دهانشویه مناسب ، بسیار دقت کنند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دهانشویه و همچنین چگونگی تمیز کردن براکت های ارتودنسی می توانید از متخصص ارتودنسی خود کمک بگیرید .

قیمت ارتودنسی در کرج چقدر می باشد؟

قیمت ارتودنسی با توجه به فاکتورهای متعدد تعیین می شود.

دکتر فرزین اصلانی ، متخصص ارتودنسي و فلوشیپ فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک ( ارتوسرجری ) در مطب خود ارتودنسی دندان همراه با جراحی فک انجام می دهند. برای کسب آگاهی بیشتر در رابطه با هزینه آن می توانید به مقاله مرتبطی که ایشان درباره هزینه ارتودنسی جراحی فک تهیه نموده و در وب سایت موجود است ، مراجعه کنید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات