فوق تخصص ارتودنسی

در مقالات گذشته به طور کامل درباره ارتودنسی دندان ، جراحی فک ، جراحی ارتوگناتیک و کلاَ پروسه ارتوسرجری ( ترکیب ارتودنسی و جراحی فک) توضیحاتی را مطرح کردیم ، در این مقاله می خواهیم به معرفی فوق تخصص ارتودنسی و هزینه درمان ارتودنسی بپردازیم. و دکتر فرزین اصلانی بهترین فوق تخصص ارتودنسی در کرج را معرفی کنیم.

 

فوق تخصص ارتودنسی -دکتر فرزین اصلانی

 

بهترین فوق تخصص ارتودنسی ، دندانپزشکی است که با گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی ، آزمون تخصص دندانپزشکی را می دهد و پس از قبولی در ازمون در دوره تخصصی به عنوان متخصص ارتودنسی دندان پذیرفته می شود. یک متخصص ارتودنسي خوب پس از گذراندن دوره طرح تخصیخود می تواند در دوره های فلوشیپ تکمیلی تخصص شرکت کند و پس از قبولی و سپری کردن آن به عنوان فوق تخصصی ارتودنسی شناخته می شود. یک متخصص ارتودنسی پس از گذراندن دوره 3 الی 4 ساله درمان های ارتودنسی را انجام دهد و پس از گذراندن یک دوره 2 ساله علمی و عملی می آموزد که چگونه درمان های پیچیده ارتودنسی را انجام دهد و مدرک فوق تخصص ارتودنسی خود را بگیرد.

مراحل ارتودنسی دندان

  • بهتر است بدانید ناهنجاری ها و نامرتبی های دندان تنها با ارتودنسی برطرف می شود و ناهنجاری های فکی و دندانی با مراجعه به فوق تخصص ارتودنسي قابل درمان است.
  • همانطور که در مقاله مربوط به مراحل ارتودنسی توضیح دادیم اولین و مهم ترین مراحل ارتودنسی دندان انتخاب بهترین فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک می باشد.
  • پس از انتخاب متخصص ارتودنسی ( و البته فوق تخصص ارتودنسی) در شهر مورد نظرتان و معاینه و بررسی مشکلات دندانی و فکی برنامه درمانی مناسبی برای شما تهیه می شود.
  • در برخی مواقع ممکن است فرد پس از انجام درمان ارتودنسی نیاز به جراحی فک داشته باشد که پس از مرتب شدن دندان ها ، جراحی فک انجام می شود و پس از گذراندن دوره نقاهت جراحی فک ، بیمار مجددا ارتودنسی را ادامه می دهد تا در صورتی که دندان ها در حین جراحی زیبایی فک جا به جا شده بود در موقعیت صحیح خود قرار گیرند.
  • همچنین در برخی مواقع نیاز است برای مرتب کردن دندان ها دکتر فوق تخصص ارتودنسی یک الی چند دندان را بکشد که امری طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. درمان ارتوسرجری نیازمند انگیزه بیمار و همکاری بهترین متخصص ارتودنسی  با بهترین جراح فک می باشد.

 

فوق تخصص ارتودنسی - دکتر اصلانی

ارتودنسی دندان چیست ؟

ارتودنسي از دو بخش ” ارتو ” به معنای دندان و ” دنسی ” به معنای مرتب کردن تشکیل شده است ، ارتودنسی دندان در واقع روشی برای مرتب کردن دندان ها و بهبود ظاهر و زیبایی افراد می باشد. همچنین ارتودنسی باعث بهبود عملکرد جویدن غذا و صحبت کردن می شود.

نحوه انتخاب فوق تخصص ارتودنسی به شرح ذیل می باشد:

  • برای انتخاب متخصص ارتودنسی خوب یا فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک از دوستان و آشنایان پرس و جو کنید ، همچنین می توانید در گوگل بهترين متخصص ارتودنسي كرج را جستجو کنید.
  • پس از انتخاب دکتر ارتودنسی درباره میزان تحصیلات و سوابق کاری او تحقیق کنید.
  • برای مشاوره به مطب او رفته و با او صحبت کنید تا متخصص ارتودنسی بتواند شما را به خوبی راهنمایی کند.
  • همچنین می توانید نمونه کارهای متخصص ارتودنسی جراحی فک را مشاهده کنید.

فوق تخصص ارتودنسی در کرج

همانطور که در مقالات قبل توضیح داده ایم فقط یک فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک ( فلوشیپ ارتوسرجری) می تواند این عنوان ” فوق تخصص ارتودنسی “را در مهر و تابلوی خویش استفاده نماید.

دکتر فرزین اصلانی تنها متخصص ارتودنسی در کرج می باشند که دارای مدرک فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک بوده و این عنوان را شما می توانید در مهر و تابلوی مطب ایشان مشاهده کنید.

 

فوق تخصص ارتودنسی - دکتر اصلانی

ویژگی های یک فوق تخصص ارتودنسی خوب به شرح ذیل می باشد:

  • یک دکتر ارتودنسی خوب و مجرب نباید صرفاً به فکر منافع شخصی خود باشد و باید سلامت بیمار را اولویت کار خود را قرار دهد.
  • زمان کافی را برای معاینه و بررسی مشکلات دهانی و دندانی بیمار بگذارد.
  • در جلسه معاینه طول درمان ، اقدامات قبل و بعد از ارتودنسی و جراحی فک را به بیمار توضیح دهد.
  • جلسات معاینه مجدد را تعیین کند و از بیمار بخواهد که برای معاینه مجدد حتماً مراجعه کنید.

انواع ارتودنسی دندان

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی متحرک
  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی سرامیکی

 

تاثیر سن در درمان ارتودنسی

سن یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در طول درمان ارتودنسی است. ویزیت ارتودنسی از سن ٨ سالگی یعنی زمانی که کودک بتواند روی صندلی دندانپزشکی بنشیند انجام می شود به همین علت در سنین پیش از بلوغ و هنگامی که استخوان فک نرم می باشد می توان درمان را آغاز کرد که در این مواقع زمان ارتونسی نیز کمتر از طول درمان ارتودنسی پس از بلوغ می باشد.

تفاوت دندانپزشک عمومی و متخصص ارتودنسی

  • کلمه دندانپزشک با هر عبارت دیگری به غیر از متخصص آورده شود نشانگر عمومی بودن دندانپزشک است.
  • در ایران دندانپزشکانی که از عنوان جراح دندانپزشک بر روی تابلو مطب خود استفاده می کنند پس از گذشت 6 سال تحصیلات دندانپزشکی می توانند مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی خود را اخذ نمایند و قادر به انجام تمامی خدمات دندانپزشکی به غیر از مشکلات پیچیده دهان و دندان و درمان مشکلات فکی و دندانی هستند.
  • دندانپزشک عمومی به دلیل پیچیدگی زمینه ارتودنسی و ناهنجاری‌های دندانی-فکی هیچ آموزشی در این موضوع نمی‌بیند و صلاحیت انجام درمان تخصصی ارتودنسی را ندارد.
  • انجام ارتودنسی دندان توسط یک دندانپزشک عمومی در اکثر موارد مشکلات و عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته است ، پس به این نکته توجه کنید که برای درمان نزد بهترین متخصص ارتودنسی بروید.
  • یک متخصص ارتودنسی دندان پس از گذراندن دوره 6 ساله دندانپزشکی عمومی در آزمون تخصص پذیرفته شده و در زمینه درمان ناهنجاری های دندانی و فکی شروع به تحصیل می کند ، طول این دوره در ایران حدود 3 سال می باشد.
  • یک ارتودنسی در واقع علاوه بر آموزش های دندانپزشکی عمومی سه سال به صورت تخصصی آموزش ها لازم را نیز می بیند.
  • در ایران متخصصین مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی می توانند عبارت متخصص را در مهر طبابت خود بیاورند و عبارت متخصص ارتودنتیست را بر روی تابلو و عبارت متخصص ارتودنسی را بر روی کارت و مهر مطب خود ذکر کنند.

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

افرادی که دارای مشکلات دندانی هستند هنگام مراجعه به فوق تخصص ارتودنسی این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که هزینه ارتودنسی چقدر است؟

دکتر فرزین اصلانی بهترین فوق تخصص ارتودنسی در کرج در مقاله ای جامع درباره هزینه های ارتودنسی و جراحی فک و هزینه نگهداری ریتنرها توضیحاتی را مطرح نموده اند که برای کسب آگاهی بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید.

 

 

متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ به چه معنا است ؟

درمان های دندانپزشکی در حال حاضر بسیار تخصصی شده است. به همین دلیل در بسیاری از دانشگاه ها رشته های فلوشیپ برگزار می شود که برای درمان های سخت ، سندرم فک و صورت و هم چنین بیماری های صعب العلاج توانایی بیشتری را برای متخصصین دندانپزشکی و ارتودنسی فراهم می کند. از جمله رشته های فلوشیپ می توان به فلوشیپ فوق تخصصی ، ارتودنسی جراحی و سندرم ناهنجاری های فک و صورت اشاره کرد. تنها تعداد محدودی از متخصصین ارتودنسی می توانند در دوره های فلوشیپ شرکت کنند. بر این اساس می توانید مقایسه کنید که یک متخصص ارتودنسی با متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ از نظر درجه علمی دندانپزشکی و ارتودنسی خاص جراحی فک چه تفاوت هایی دارند. در همین راستا می توان دکتر اصلانی از معدود متخصصین ارتودنسی کشور اشاره کرد که دارای فلوشیپ فوق تخصصی این ارتودنسی خاص جراحی فک است.

ضرورت انتخاب متخصص ارتودنسی با تجربه چه می باشد ؟

انجام ارتودنسی موجب می شود احساس خوشایند لبخندی زیبا را تجربه کنید. اما نکته قابل اهمیت در پروسه مهم ارتودنسی ، قابل اطمینان بودن ارتودنسی و راحتی بیمار است ؛ زیرا این درمان حدود یک سال و نیم تا 2 سال زمان می برد و لازم است در طول این مدت سیم های ارتودنسی به صورت شبانه روزی در دهان بیمار نگهداری شود. در صورتی که ارتودنسی به درستی در دهان نصب نشود ، می تواند به بافت هان دهان آسیب بزند و حتی موجب پارگی لثه شود. که در این شرایط به ویزیت های اورژانسی نیاز پیدا می کنید. این اتفاقات ممکن است در بیمار تنش و استرس هایی ایجاد کند و نتواند دوره درمان خود را به سلامت بگذراند ؛ بنابراین اگر قصد انجام ارتودنسی را دارید پیشنهاد می شود در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دقت لازم را داشته باشید.

بهترین فوق تخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ جراحی چه ویژگی هایی دارد ؟

به دوره ای که بعد از تخصص رشته ی ارتودنسی گذرانده می شود ، فلوشیپ ارتودنسی جراحی دوره ای می گویند. پزشکان این دوره را برای تکمیل دوره تخصصی می گذرانند. گذراندن دوره های فلوشیپ در مراکز معتبر بسیار مورد اهمیت است. در مورد فلوشیپ دکتر اصلانی فوق تخصص ارتودنسی می توان این مورد را نقطه مثبتی برای درمان بهتر در نظر گرفت. بسیاری از بیماران که قصد انجام ارتودنسی را دارند ، به صورت همزمان نیاز به انجام جراحی نیز دارند که در همین راستا مهارت پزشک در این زمینه برای تکمیل درمان ارتودنسی ، اهمیت پیدا می کند. در صورتی که بهترین متخصص ارتودنسی با فلوشیپ جراحی فک آشنایی داشته باشد ، به صورت تخصصی و با انتخاب بهترین روش ، درمان بیمار را انجام می دهد.
در صورتی که تمایل به انجام ارتودنسی دارید حتما به متخصص ارتودنسی که تجربه و مهارت بالایی دارد مراجعه نمایید. می توانید برای اطمینان از اینکه دندانپزشک شما در زمینه ارتودنسی تخصص دارد به سایت نظام پزشکی مراجعه کنید. برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ می توانید نکات زیر را در نظر داشته باشید :

  • برای درمان ارتودنسی حتما به متخصص و یا فوق تخصص ارتودنسی مراجعه کنید.
  • متخصصی را انتخاب کنید که در زمینه درمان بیماری های مختلف فک و دهان دانش و تجربه زیادی داشته باشد.
  • رضایت بالای مراجعه کنندگان از دیگر نکاتی است که می تواند شما را در این راستا راهنمایی کند.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات