طرح لبخند با ارتودنسی

طرح لبخند با ارتودنسی

طرح لبخند با ارتودنسی : بسیاری از افراد از نامرتبی ، فاصله بین دندان ها و مهم تر از همه ، از طرح لبخند خود خجالت کشیده و به همین علت هنگام لبخند زدن ، دندان های خود را از دیگران پنهان می کنند ؛ این افراد می توانند از اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی استفاده کنند ؛ ارتودنسی یا سیم کشی دندان باید توسط یک متخصص ارتودنسی خوب یا در بهترین حالت توسط بهترین متخصص ارتودنسی انجام می شود و باعث می شود که دندان ها به درستی در محل صحیح خود قرار گیرند و همین امر لبخند افراد را زیباتر می کند.

 

طرح لبخند با ارتودنسی

 

خط لبخند دندان چیست ؟

منظور از خط لبخند ، یک خط فرضی ست که از لبه دندان های جلویی فک بالا ، گذشته و موازی با لبه فوقانی لب پایین می باشد ؛ در صورتی که خط لبخند ، به سمت پایین انحنا داشته باشد ، لبخند سبب شاداب به نظر رسیدن چهره می شود ؛ اما در صورتی که خط لبخند ، صاف باشد ؛ نشان دهنده سایش دندان ها و افزایش سن می باشد.

در حالت کلی ، می توان گفت منظور از اصلاح طرح لبخند ، طراحی لبخندی زیبا می باشد.

برای داشتن لبخند زیبا ، نیاز به وجود هماهنگی در میان فک و دندان ها است.

داشتن لبخند زیبا ، علاوه بر دو چندان کردن جذابیت چهره ، سبب افزایش اعتماد به نفس افراد نیز می شود.

مراحل طرح لبخند با ارتودنسی

برای ارتودنسی ابتدا فرد باید در بین لیست متخصصین ارتودنسی مختلف ، چند متخصص ارتودنسی خوب و مجرب را در نزدیکی محل سکونت خود انتخاب کند و پس آن برای مشاوره نزد آن ها برود.

در جلسه مشاوره ، متخصص ارتودنسی ابتدا وضعیت دندان های بیمار را معاینه کرده و پس از آن او را به درستی راهنمایی می کند.

پس از اینکه مراجعه کننده بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کرد و تصمیم خود را برای مرتب کردن دندان ها گرفت ، متخصص ارتودنسی وی را به دندانپزشک ارجاع می دهد تا ابتدا جرم ها و پوسیدگی موجود در دهان او برطرف شود.

پس از طی پیش نیازهای لازم ، دندانپزشک متخصص ارتودنسی براکت های مخصوص را بر روی دندان های بیمار نصب می نماید و نحوه مراقبت از آن ها را به بیمار توضیح می دهد.

به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است در روزهای اولیه بعد از نصب دستگاه ارتودنسی بر روی دندان احساس درد داشته باشید اما پس از گذشت مدتی از بین می رود.

طول دوره درمان با ارتودنسی

از شایع ترین سوالات افراد زیباجو خواستار انجام ارتودنسی ، باید به مدت زمان مورد نیاز جهت درمان با ارتودنسی ، اشاره نماییم.

در این باره لازم به ذکر است ، طول درمان با ارتودنسی ، با توجه به مشکلات و ناهنجاری های افراد ، متفاوت می باشد ؛ که پس از انجام معاینات مورد نیاز توسط متخصص ارتودنسی ، تعیین می گردد.

در حالت کلی درمان با ارتودنسی ، به 2 سال زمان نیاز دارد.

بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند

دکتر فرزین اصلانی ، متخصص ارتودنسی و جراحی فک ، دارای فلوشیپ ارتودنسی خاص و جراحی فک بوده و یکی از بهترین ها در این زمینه هستند و دارای نمونه کارهای موفقی نیز در کارنامه کاری خود می باشند ؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ایشان و مشاهده نمونه کارهایشان ، می توانید به سایت و صفحه اینستاگرام شان مراجعه نمایید.

علت درد دندان بعد از ارتودنسی چیست ؟

دستگاه ارتودنسی پس از نصب شدن بر روی دندان ها به آن فشاری را وارد می کند ، فشار وارد شده باعث حرکت دندان در لثه و ایجاد درد می شود.

لازم به تذکر است درد ناشی از ارتودنسی ، در روزهای ابتدائی آن شدید بوده و باعث اذیت بیماران می شود ؛ پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از انجام ارتودنسی ، میزان درد آن بسیار خفیف شده و افراد نیز به آن عادت می کنند .

در صورت تمایل به مصرف مسکن ، به منظور تسکین درد ناشی از براکت های ارتودنسی ، در ابتدا ، پزشک معالج خود را در جریان قرار داده و سپس اقدام به مصرف مسکن نمایید ؛ لازم به ذکر است ، شما باید از مصرف خودسرانه مسکن اجتناب نمایید.

علت کشیدن دندان در ارتودنسی چیست ؟

در برخی از مواقع برای اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی لازم است یک الی چند دندان کشیده شود تا دندان ها فضای کافی برای جا به جا و مرتب شدن در دهان را داشته باشند.

عوارض اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی چیست ؟

به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که برای درمان ارتودنسی به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از ارتودنسی را رعایت کنید ؛ دچار عارضه ای نخواهید شد.

به افراد تحت درمان با ارتودنسی ، توصیه می گردد ، به منظور جلوگیری از بروز پوسیدگی دندان و همچنین مشکلات لثه ، به بهداشت دهان و دندان خود توجه نشان داده و به هیچ عنوان در این باره ، سهل انگاری نکنند.

اقدامات قبل از ارتودنسی

به کسانی که تصمیم به انجام ارتودنسی گرفته اند ، توصیه به رعایت نکات قبل از ارتودنسی می گردد ؛ در ذیل به برخی از مهم ترین این موارد ، اشاره شده است :

  • در مرحله اول ، افراد باید در انتخاب متخصص ارتودنسی بسیار دقت کرده و یکی از بهترین آن ها را برگزینند.
  • در جلسه مشاوره ، تمامی خواسته و انتظارات خود را بیان کرده و نظر پزشک معالج خود را جویا شوید.
  • آزمایشات و عکسبرداری های تجویز شده از سوی متخصص ارتودنسی ، اهمیت به سزایی داشته و به هیچ عنوان ، نباید در انجام به موقع آن ها سهل انگاری گردد.
  • در صورت وجود مشکل در دندان های بیمار ، در ابتدا متخصص ارتودنسی به رفع مشکلات بیماران می پردازد.
  • بیماران باید صبور بوده و با متخصص ارتودنسی ، همکاری نمایید.
  • متخصص ارتودنسی ، با توجه به میزان ناهنجاری های بیماران ، بهترین نوع ارتودنسی را به آن ها پیشنهاد می دهد ؛ بنابراین اصرار به انجام روش خاص نکنید.
  • پیش از مراجعه به متخصص ارتودنسی ، بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمایید.

مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی به شرح ذیل می باشد:

  1. پس از نصب براکت ها بر روی دندان ها ، مسواک مخصوص ارتودنسی را تهیه نموده و به طور مرتب دندان های خود را مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید.
  2. از خوردن مواد غذایی سفت مانند ذرت ، سیب ، هویج و مواد چسبنده مانند شکلات و غیره پرهیز کنید.
  3. مراقب باشید ضربه ای بعد از انجام ارتودنسی به دستگاه ارتودنسی وارد نشود.
  4. جلسات معاینه را به طور مرتب بروید تا روند مرتب شدن دندان های شما بررسی شود و دستگاه ارتودنسی مجدد تنظیم گردد.
  5. در صورت انجام ورزش هایی که احتمال وارد شدن ضربه به دهان در آن ها وجود دارد ، افراد باید از محافظ مخصوص دهان و دندان استفاده کنند.
  6. رعایت بهداشت دهان و دندان در زمان اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی ، بسیار مهم است ؛ چرا که احتمال بروز پوسیدگی در دندان ها در این زمان بسیار افزایش می یابد.
  7. در صورتی که از ارتودنسی متحرک استفاده می کنید ، باید توجه داشته باشید که پس از هر بار خارج کردن آن از دهان خود آن را تمیز کرده و در محفظه مخصوص به خود قرار دهید .

قیمت طرح لبخند با ارتودنسی

افراد جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه طرح لبخند با ارتودنسی ، باید به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایند.

نظرات بسته شده است.