حتی روند درمان باید زیبا باشد (لوازم ارتودنسی)

درمانهای امروزی ارتودنسی به زیبایی روند درمان توجه ویژه ای دارند، ابزار ارتودنسی امروزه کوچکتر و شفافتر از گذشته شده و به آسانی نمیتوان آنها را تشخیص دارد. با گروه ارتوسرجری همراه باشید تا ببینیم ابزارهای ارتودنسی چگونه باعث زیبایی روند درمان می گردند.

حتی روند درمان باید زیبا باشد (لوازم ارتودنسی)

سلامت، زیبایی و ارتودنسی
سلامت، زیبایی و ارتودنسی

با آگاهی از اینکه برخی از افراد از روند درمانی ارتودنسی در سال‌های گذشته خجالت می‌کشیدند، پیشرفت‌های تکنولوژی امروزه با روش‌ها و ابزارهای ارتودنسی مدرن این امکان را برای ما به ارمغان آورده‌اند که با استفاده از ابزارآلات ظریف‌تر و شفاف‌تر روند درمان ارتودنسی به‌طور فزاینده‌ای نامحسوس‌تر و زیباتر شود.

امروزه افرادی که از ارتودنسی استفاده می‌کنند احساس بهتری در مورد درمانشان دارند. تلاش ما این است که با انتخاب بهترین لوازم در ارتودنسی به افراد کمک کنیم که از روند درمانشان نه‌تنها خجالت‌زده باشند، بلکه بتوانند درهرحال بر سلامت و زیبایی خود بیفزایند.

«لوازم» ((appliances)) امروزی ارتودنسی گزینه‌های درمانی زیادی اعم از براکت‌های مدرن فلزی، براکت همرنگ دندان، براکت پشت دندانی، الاینرهای شفاف و دستگاه‌های دیگر را در دسترس ما قرار داده است.

  • براکت‌ها (bracket) یا بریس ها (brace) تکه‌های کوچکی از فلز ، سرامیک یا پلاستیک هستند که به دندانتان می‌چسبد و آن‌ها را در مسیر درستشان هدایت می‌کنند و این ابزارها امروزه بسیار کوچک‌تر شده‌اند.
  • براکت‌های سرامیکی یا پلاستیکی معمولاً از یک ماده شفاف تهیه می‌شوند. این براکتها کمتر به چشم می‌آیند و به حدی همرنگ دندان هستند که اگر از فاصله نزدیک دقت نکنید نمی‌توانید بلافاصله تشخیص دهید که بیمار براکت دندانی دارد چراکه این براکتها تقریباً نامرئی هستند.
  • براکت‌های لینگوال((lingual brace)) نیز در پشت دندان‌ها می‌چسبند و به‌گونه‌ای هستند که تقریباً در داخل دهان پنهان‌شده‌اند.
  • توسعه‌های اخیر الاینرهای پلاستیکی شفاف دندان (مثل اینویزلاین((Invisalign))) گزینه جدیدی را پیش روی ارتودنتیست قرار داده که ممکن است برای برخی بیماران مناسب باشد.
  • پس‌ازاینکه براکت‌ها کار خود را انجام دادند و دندان‌های شما را مرتب و هماهنگ کردند، معمولاً باید از نگه‌دارنده‌هایی((ریتینر)) استفاده کنید تا دندان‌ها به جایگاه خودشان عادت کنند. این نگه‌دارنده‌ها عموماً به‌طور کامل مخفی و نامرئی هستند، زیرا برخی از آن‌ها متحرک و از پلاستیک شفاف بوده و برخی دیگر که ثابت‌اند به‌صورت براکت‌هایی در پشت دندان نصب می‌شوند.

 

لوازم مورداستفاده در درمان ارتودنسی از سال 1900 که ارتودنسی به اولین تخصص دندانپزشکی تبدیل شد راه طولانی را طی کرده است. ابزارهای ارتودنسی امروز علاوه بر راحتی و کارآمدی، به دستیابی نتیجه پایدار طولانی‌مدت کمک می‌کند.

باید توجه کنیم که هر یک از این لوازم استفاده بخصوصی دارند، و تنها یک ارتودنتیست (متخصص ارتودنسی) دانش تخصصی کافی برای شناسایی و برنامه‌ریزی تمام عوامل دندانی شما را دارا است. ارتودنتیست نیازهای منحصربه‌فرد و خواسته‌های شما را در نظر می‌گیرد و گزینه درمانی مناسب برای شما را توصیه و اجرا می‌کند.

تمام این تلاش‌ها برای این است که شما از درمان ارتودنسی خود خجالت نکشید و برای حفظ سلامت و زیبایی زودتر اقدام به درمان مشکلات نمایید.

سلامت، زیبایی و ارتودنسی

سلامت، زیبایی و ارتودنسی

بسیاری از مردم بر این باورند که درمان ارتودنسی فقط درمانی لوکس برای زیبایی است، اما درواقع چنین نیست. بهداشت دهان و دندان هم نیازمند دندان‌های سالم و هم نیازمند نظم و ترتیب مناسب آن‌ها است.

در کنار این موضوع اثرات زیبایی لبخند را نیز نباید از یاد برد. دهان، دندان و لبخندی زیبا می‌تواند زندگی شما را زیباتر کند.

از قسمت روبرو می توانید مقاله کامل سلامت، زیبایی و ارتودنسی را مطالعه نمایید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات