دکتر دندانپزشک خوب

دکتر دندانپزشک خوب در کرج

افرادی که با مشکلات دهان و دندان و حتی فکی مواجه می شوند به دنبالی یک دکتر دندانپزشک خوب می گردند تا با مراجعه به او بتوانند مشکل خود را درمان کنند. دندانپزشکی یکی از شاخه های علم وسیع پزشکی می باشد که اقدام به رفع ناهنجاری های دهان و دندان ، بیماری های دهان و دندان و غیره می کند. ( فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک )

یک دکتر دندانپزشک خوب و با تجربه وظایف بسیار مهمی جهت حفظ سلامت دهان و دندان بیمار بر عهده دارد و بیمار نیز باید همکاری لازم را جهت حفظ سلامت دهان و دندان خود کند. یک دندانپزشک خوب و به بیماران خود توصیه می کند که از مسواک و نخ دندان استفاده کنند.

 

دکتر دندانپزشک خوب

انواع تخصص های دندانپزشکی

متخصص ارتودنسی

یک دندانپزشک پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی با گذراندن آزمون ورودی وارد مرحله تخصص می شود،  متخصص ارتودنسی یک دوره عملی و تئوری ٣ساله را سپری کرده و پس از آن وارد مقطع فوق تخصص ارتودنسی می شود. یک فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک می تواند مشکلات فکی و نامرتبی های دندانی را برطرف کند.

دکتر فرزین اصلانی تنها  فوق تخصص ارتودنسی در کرج می باشند که برای معاینه و مشاوره می توانید به مطب ایشان مراجعه کنید.

جراح فک وصورت

يك جراح فك دندانپزشكى است كه در آزمون ورودى تخصص دندانپزشكى ، تخصص جراحى فك و صورت را انتخاب نموده است. يك جراح فك دوره ٥-٦ ساله اى را براى جراح شدن مى پيمايد.

متخصص درمان ریشه

به فردی که اقدام به درمان بافت های داخلی دندان یا پالپ می کند متخصص درمان ریشه گفته می شود. یک متخصص درمان ریشه اقدام به عصب کشی و دیگر خدمات تخصصی دندان و ساختار داخلی دندان می کند.

متخصص جراحی لثه

یک دکتر متخصص جراحی لثه به معاینه و درمان ناحیه های اطراف لثه و بافت آن می پردازد. گروه متخصصین جراحی لثه ، بیماری های لثه دیگر عارضه های مربوط به لثه را درمان می کنند.

متخصص پروتزهای دندانی

گرایش پروتزهای دندانی مربوط به دندانپزشکی زیبایی می شود و بهبود بخشیدن به ظاهر دندان می شود.

یک متخصص پروتزهای دندانی با از دست رفتن یک دندان اقدام به جایگزینی ایمپلنت به جای دندان از دست رفته می کند.

دندانپزشک اطفال

یک متخصص دندانپزشکی کودکان ، نحوه برخورد و درمان ناهنجاری های دهان و دندان در كودكان را آموزش دیده و اقدام به برطرف کردن آن ها می کند.

 

دکتر دندانپزشک خوب

انتخاب دکتر دندانپزشک خوب

  • برای اننتخاب بهترین دندانپزشک در محل زندگی خود عجله نکنید همچنین برای درمان عارضه های اورژانسی نیز غفلت نکنید.
  • یک دندانپزشک خوب باید شایستگی های حرفه ای داشته باشد و برای درمان های تخصصی دوره های آموزشی خود را سپری کرده باشد.
  • دندانپزشکی را انتخاب کنید که نزدیک محل سکونت شما باشد تا بتوانید به راحتی جلسات ویزیت را بروید.
  • در انتخاب یک دکتر دندانپزشک متخصص حتما به این نکته توجه داشته باشید که با او راحت باشید و بتوانید سوالات خود را از او بپرسید.
  • پیش از مراجعه به دندانپزشک مورد نظر درباره میزان تحصیلات ، دوره هایی که گذرانده ، سابقه کاری و شهرت او تحقیق کنید.

محل فعالیت یک دکتر دندانپزشک خوب

یک دندانپزشک خوب پس از اتمام دوره تخصص و فوق تخصص خود می تواند در مطب یا کلینیک دندانپزشکی شروع به اشتغال کند.

فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک در کرج

امروزه یکی از مشکلاتی که اکثر افراد اقدام به درمان آن می کنند، رفع ناهنجاری های فکی و دندانی است ، چرا که نامرتب بودن دندان ها باعث اختلال در جویدن غذا و صحبت کردن می شود.

یک متخصص ارتودنسی خوب با معاینه و بررسی وضعیت دهان و دندان بیمار می تواند یک طرح درمان مناسب تهیه کند و درمان ارتودنسی را آغاز می نماید. البته هدف از اين نوع ارتودنسي آماده سازى فرد براى عمل فك مى باشد.

در صورتی که بیمار نیاز به جراحی فک داشته باشد ، پس از گذراندن مرحله اول ارتودنسی و مرتب شدن دندان ها جراحی فک انجام می شود و پس از آن ارتودنسی به منظور تثبیت موقعیت دندان ها ادامه داده می شود.

ویژگی دکتر دندانپزشک خوب

بهترین دکتر دندانپزشک ، فردی است که از تحمیل روش های درمانی اضافی به بیماران خودداری کرده و تلاش کند مشکلات بیماران را در کوتاه ترین زمان و با استفاده از بهترین روش های درمانی برطرف کند.

بهترین دندانپزشک ، شخصی است که اولویت وی سلامت بیماران باشد نه منافع مالی خود.

دندانپزشک خوب ، باید توانایی ایجاد حس اعتماد در بین بیماران را داشته باشد.

متخصص ارتودنسی

اولین رشته تخصصی دندانپزشکی ، ارتودنسی می باشد. هدف از انجام روش درمانی ارتودنسی ، رفع نامرتبی دندان ها و تصحیح مشکلات فک و صورت می باشد.

روش درمانی ارتودنسی ، هم چون دیگر رشته ها نیازمند متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست ( فردی که در این زمینه به اندازه کافی مهارت و تجربه داشته باشد. ) می باشد.

جراحی زیبایی فک

جراحی زیبایی فک ، که در اصطلاح پزشکی آن را ارتوگناتیک می نامند ، به منظور رفع ناهنجاری های فک انجام می شود ؛ با انجام جراحی فک ، می توان بسیاری از مشکلات فکی هم چون جلوآمدگی یا عقب رفتگی فک را برطرف کرد.

لازم به ذکر است که جراحی فک ، علاوه بر جنبه زیبایی جنبه درمانی نیز دارد ؛ چرا که با انجام جراحی زیبایی فک می توان بسیاری از مشکلات فک هم چون اختلال در جویدن غذا و غیره را برطرف کرد.

ارتوسرجری

منظور از جراحی ارتوسرجری ، ترکیب دو روش درمانی ارتودنسی و جراحی فک می باشد ؛ این روش درمانی برای افرادی مناسب می باشد که دچار مشکلات شدید فک و دندانی می باشند.

در این روش ابتدا متخصص ارتودنسی ، اقدام به رفع نامرتبی دندان های بیماران کرده و پس از اتمام دوره درمانی ارتودنسی و در صورت مهیا بودن شرایط مورد نیاز جراحی فک انجام شده و مشکلات مربوط به فک برطرف خواهد شد.

معمولا بهترین زمان انجام ارتوسرجری ، پس از پایان دوره بلوغ می باشد.

سوالات رایجی که از دکتر دندانپزشک خوب پرسیده می شود :

در ادامه مقاله دکتر دندانپزشک خوب ، به متداول ترین سوالات افراد در زمینه دندانپزشکی ، پاسخ داده شده است ؛ با ما همراه باشید.

جراحی ارتوگناتیک چیست ؟

در حین انجام جراحی ارتوگناتیک ، بر روی رفع ایرادات فک و صورت ، تمرکز می شود و بدین ترتیب ، اختلالات فک ؛ از جمله بزرگ یا کوچک بودن آن ، غیرقرینگی فک و همچنین اختلالات اسکلتی دندان برطرف می گردد.

آیا درمان نامرتبی دندان ها بدون ارتودنسی وجود دارد ؟

تنها راه رفع نامرتبی دندان ها بدون آسیب دیدگی ، ارتودنسی می باشد.

بهترین سن انجام ارتودنسی چه سنی است ؟ ( دکتر دندانپزشک خوب )

در گذشته ؛ ارتودنسی ، تنها به کودکان محدود می شد ؛ در صورتی که امکان حرکت دندان ها در سنین بالاتر نیز وجود دارد ؛ بنابراین ، درمان با ارتودنسی در بزرگسالان نیز امکان پذیر می باشد ؛ با این حال ، بهترین زمان انجام ارتودنسی در سنین 11 الی 12 سالگی است.

آیا رویش دندان های عقل منجر به بهم ریختگی سایر دندان ها می شود ؟

نمی توان به طور قطع گفت رویش دندان های عقل ، منجر به کج شدن سایر دندان ها ؛ از جمله دندان های جلویی می گردد ؛ اما با این حال ، توصیه می گردد ؛ افراد پیش از سن 25 سالگی ، اقدام به کشیدن دندان های عقل خود نمایند.

آیا در درمان با ارتودنسی کشیدن دندان الزامی می باشد ؟

در برخی از مواقع ؛ متخصص ارتودنسی ، به منظور درمان بهتر اقدام به کشیدن دندان می کنند.

( دکتر دندانپزشک خوب ) آیا جراحی فک درد دارد ؟

عمل جراحی فک ، تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد ؛ بنابراین ، بیمار در حین انجام آن درد را احساس نخواهد کرد ؛ در رابطه با درد ناشی از آن در دوران نقاهت نیز باید ذکر کرد که با مصرف مسکن تسکین خواهد یافت.

طول درمان با ارتودنسی طولانی است ؟

خیر ؛ مدت زمان مورد نیاز جهت درمان با ارتودنسی در افراد با توجه به میزان ناهنجاری های دهان و دندان متغیر می باشد ؛ اما در حالت کلی ، گفته می شود درمان با ارتودنسی ، دو سال به طول می انجامد.

بوی بد دهان چگونه ایجاد می شود ؟

رشد باکتری هایی که بر روی زبان زندگی می کنند و همچنین باکترهایی که در اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد می شوند ؛ منجر به بروز بوی بد دهان می گردند.

آیا درمان ریشه دندان ، دردناک می باشد ؟

درمان ریشه دندان ، نیز همانند دیگر اعمال دندانپزشکی تحت بی حسی موضعی انجام می شود ؛ بنابراین بیماران در حین انجام آن دردی را احساس نمی کنند لازم به ذکر است بیماران پس از رفع اثر داروی بیهوشی نیز درد نخواهند داشت.

آیا روش درمانی ارتودنسی متحرک ، جهت رفع نامرتبی دندان ها موثر می باشد ؟ ( دکتر دندانپزشک خوب )

بله ، روش درمانی ارتودنسی متحرک جهت از بین بردن نامرتبی دندان های افرادی استفاده می شود که نامرتبی دندان های آن ها شدید نباشد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات