روش های بستن فاصله بین دندان ها

روش های بستن فاصله بین دندان ها

روش های بستن فاصله بین دندان ها : افرادی که با مشکل فاصله میان دندان ها مواجه هستند بهتر است بدانند که امروزه روش های متعددی برای درمان آن وجود دارد که با مراجعه به یک دندانپزشک خوب و متخصص می تواند بهترین روش درمانی را انتخاب کند.

اما پیش از توضیح درباره انواع روش های بستن فاصله بین دندان ها بهتر است بدانید این عارضه به چه دلایلی ایجاد می شود.

علت ایجاد فاصله میان دندان ها

از جمله عاملی که باعث ایجاد فاصله میان دندان ها می شود بروز اختلال بین اندازه فک و دندان ها است. در صورتی که اندازه دندان ها برای فک کوچک باشد، دندان ها از یکدیگر فاصله می گیرند.

گاهی شاهد فاصله بین دندان های وسطی بوده ایم که باید بگوییم علت این مشکل نیز در بزرگی فرنوم لب می باشد. فرنوم به بافت اتصال دهنده لب و لثه گفته می شود؛ اگر زبان خود را بین دندان های جلو و لب بالایی قرار دهید برجستگی آن را مشخص می شود. حال در صورتی که این بافت بیش از اندازه بزرگ و عریض یا بسیار باریک باشد می تواند بین دندان های جلویی فاصله ایجاد کند.

 

روش های بستن فاصله بین دندان ها

 

روش های بستن فاصله بین دندان ها به شرح ذیل می باشد:

  • درمان با ارتودنسی

ارتودنسی یکی از روش های مطمئن و موثر برای از بین بردن ناهنجاری های ایجاد شده در دندان ها می باشد.

در این روش درمانی بهترین متخصص ارتودنسی پس از بررسی دلیل بروز این عارضه و وضعیت دندان های بیمار دستگاه ارتودنسی متحرک یا ثابت را در دهان بیمار قرار می دهد.

زمانی که دستگاه ارتودنسی در دهان بیمار قرار گرفت به دندان ها فشار وارد می کند و باعث می شود دندان ها به صورت مرتب در کنار یکدیگر قرار گیرند.

برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی می توانید به مقاله مربوط به ارتودنسی مراجعه کنید و در صورت داشتن سوال از طریق شبکه های اجتماعی یا وب سایت سوالات خود را پرسیده و پاسخ آن را دریافت کنید.

  • استفاده از لمینت یا کامپوزیت

از دیگر روش های رفع فاصله میان دندان ها استفاده از لمینت یا کامپوزیت می باشد.

در روش لمینت دندان پس از قالب گیری از دندان ها و مشخص شدن رنگ لمینت برای ساختن به لابراتوار ارسال می شود، پس ا زاماده شدن لمینت ها بخشی از میانی دندان تراشیده می شود و لمینت بر روی دندان ها قرار می گیرد.

تفاوت این روش با کامپوزیت دندان این است که کامپوزیت نیازی به قالب گیری و تهیه در لابراتوار ندارد و مینای دندان تراشیده نمی شود.

افرادی که از این روش درمانی استفاده می کنند باید بدانند که برای افزایش طول عمر این روش باید مراقبت های پس از آن را با دقت رعایت کنند.

 

 

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات