عدم درمان مشکلات ارتودنسی

عدم درمان مشکلات ارتودنسی دندان اغلب منجر به بدتر شدن آن‌ها خواهد گشت و اغلب می توانند باعث ایجاد مشکلات دیگری برای سلامت شما شوند. با گروه ارتوسرجری در کرج ، همراه باشید تا بررسی کنیم با عدم درمان مشکلات ارتودنسی چه اتفاقی ممکن است بیافتد.

عدم درمان مشکلات ارتودنسی - دکتر اصلانی

عدم درمان مشکلات ارتودنسی

هنگامی‌که شما دارای مال اکلوژن((malocclusion)) (بی نظمی درجایگاه دندان و فک ها) هستید، یا دندان‌هایتان زیاد و شلوغ است و یا فاصله مناسبی با همدیگر ندارند؛ این امر باعث می‌شود که تمیز کردن و نگهداری از آن‌ها سخت‌تر شود و با گذشت زمان، ازدحام و شلوغی دندان ممکن است باعث پوسیدگی دندان ، بیماری‌های لثه و حتی از دست دادن دندان شود. از طرف دیگر این ناهنجاری‌ها می‌تواند منجر به مشکلاتی در جویدن غذا ، ناهنجاری‌های سطوح دندانی و درد مفاصل فک و یا آسیب به بافت استخوان و لثه شود.

سلامت، زیبایی و ارتودنسی

سلامت ، زیبایی و ارتودنسی

بسیاری از مردم بر این باورند که درمان ارتودنسی در کرج ، فقط درمانی لوکس برای زیبایی است ، اما درواقع چنین نیست. بهداشت دهان و دندان هم نیازمند دندان‌های سالم و هم نیازمند نظم و ترتیب مناسب آن‌ها است. در کنار این موضوع اثرات زیبایی لبخند را نیز نباید از یاد برد. دهان، دندان و لبخندی زیبا می‌تواند زندگی شما را زیباتر کند.

از قسمت روبرو می توانید مقاله کامل سلامت ، زیبایی و ارتودنسی را مطالعه نمایید.

عوارض عدم درمان مشکلات ارتودنسی

به طور کل در صورتی شما مشکلات به وجود آمده بر اثر نامرتب بودن دندان ها و ارتودنسی را درمان نکنید و برای درمان ارتودنسی به بهترین متخصص ارتودنسی در شهر محل زندگی خود مراجعه نفرمایید و مشکلات شما به موقع و صحیح درمان نشوند ، ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود آید که عبارتند از :

  • در نحوه جویدن غذا و هضم مواد غذایی برای شما مشکل ایجاد می کند.
  • به دلیل فشار اضافی که به لثه ها وارد می کند ممکن است برخی از دندان ها لق شوند.
  • به خاطر سایش غیر طبیعی دندان ها ، ممکن است ریشه آن ها در برابر آسیب های محیطی ضعیف شوند.
  • عدم درمان به موقع مشکلات به وجود آمده بر اثر ارتودنسی می تواند موجب سردرد های مزمن یا درد های صورت شود.
  • گاهی به دلیل تنگی فک ممکن است بر اثر استفاده از ارتودنسی مشکلات تنفسی مانند تنفس از راه دهان به وجود آید یا انحراف در فک و عدم تقارن صورت رخ دهد.
  • دندان ها به راحتی تمیز نمی شوند و در نهایت پوسیدگی و مشکلات لثه را در پی خواهد داشت. از همین رو توصیه می شود هر چند وقت یک بار به دندانپزشک مربوطه خود مراجعه نمایید تا وی وضعیت دهان و دندان شما را مورد بررسی قرار دهد. در چنین شرایطی دندان پزشک در صورت مشاهده پوسیدگی بریس ها را از دندان جدا کرده ، به ترمیم و درمان پوسیدگی می پردازد و در نهایت مجدد بریس ها را بر روی دندان های شما قرار می دهد. درمان نکردن پوسیدگی دندان باعث از بین رفتن کل دندان ها و نیاز پیدا کردن به روش های جایگزینی دندان می شود که خود هزینه بسیار زیادی را در پی دارد.
  • گاهاً به دلیل جفت نشدن صحیح دندان ها ممکن است شما به صورت مکرر زبان یا گونه خود را گاز بگیرید و باعث به وجود آمدن زخم های دهانی و در نهایت عفونت شوید.  عدم درمان مشکلات ارتودنسی ممکن است باعث ایجاد ناراحتی مفصل فکی شود که احتمال دارد با مشکلات شنوایی نیز در ارتباط باشد و باعث پدید آمدن مشکلات جدی تر و خطرناک تر در شما شود.
  • یکی از مهم ترین معایب عدم درمان مشکلات ارتودنسی ، افزایش هزینه های درمان می باشد. در صورتی که شما نکات مراقبتی را به طور کل رعایت نکنید یا در مراجعه به دندانپزشک خوب در کرج ، برای درمان مشکلات به وجود آمده بر اثر ارتودنسی سهل انگاری کنید و زمان مراجعه را هر بار به تعویق بیندازید باعث شدید یافتن مشکلات به وجود آمده می شوید و در نهایت برای درمان هر یک از آن ها نیاز است تا هزینه ای جدا گانه و زیاد بپردازید.
  • لازم به ذکر است در صورتی که شما جلسات معاینه ترتیب داده شده بعد از ارتودنسی را به طور مرتب طی کنید ، در صورت بروز مشکل یا عارضه ای پزشک خود را در جریان قرار دهید و مراقبت های بعد از ارتودنسی را به طور کامل و صحیح انجام دهید ، از به وجود آمدن عوارض و خطرات جانبی جلوگیری می کنید.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات