ریتنشن و نگهداری ارتودنسی مرحله آخر درمان

ریتنشن و نگهداری ارتودنسی با هدف حفظ نتایج درمان، مرحله آخر ارتودنسی است. برای بررسی ریتنشن و نگهداری در ارتودنسی با گروه ارتوسرجری همراه باشید.

بعد از اینکه دندان‌ها صاف و مرتب شدند چه اتفاقی می‌افتد؟

ریتینرهای متحرک

هنگامی‌که درمان به پایان رسید، دندان‌ها نیاز دارند تا برای مدتی در محل خود نگه‌داشته شوند. این دوره را نگهداری یا ریتنشن((Retention)) می‌نامند و لوازمی که در این دوره برای نگه‌داشتن دندان در محل خود استفاده می‌شود را نگه‌دارنده یا ریتینر((Retainer)) می‌نامند.

دندان‌هایی که به‌تازگی در موقعیت مطلوب قرارگرفته‌اند را نگهدارنده ها(ریتینرها) ثابت نگه می‌دارند تا لثه و استخوان‌های اطراف دندان به آن محکم بچسبند. بسته به مشکل اصلی، می‌تواند از نگهدارنده های ثابت یا متحرک استفاده نمود.

آیا درمان ارتودنسی دائمی است؟

حتی پس از طی دوره نگه‌داری، به‌مرورزمان برخی جابه‌جایی‌های جزئی دندان طبیعی است. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که محل دندان‌ها تغییر نکند. بااین‌حال، این تغییرات دندان‌ها به حدی جزئی است که نیاز به درمان بیشتری نخواهد داشت.

توصیه ما این است که با استفاده از ریتینر ها در هنگام خواب در دوره پس از درمان می‌توانید مانع تغییرات جزئی دندان‌ها نیز شوید و زیبایی لبخند خود را همیشگی کنید.

ارتودنسی یا درمان اُرتودُنتیکس

ارتودنسی یا درمان ارتودنتیکس

ارتودنسی یا درمان اُرتودُنتیکس، یک رشته‌ تخصصی دندان‌پزشکی است که در آن به تشخیص، پیشگیری و اصلاح انحراف دندان‌ها و فک پرداخته می شود.

برای آگاهی از نحوه و مسائل مربوط به درمان ارتودنسی از قسمت روبرو می توانید مقاله کامل ارتودنسی یا درمان ارتودنتیکس را مطالعه نمایید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات