انتخاب جراح فک و صورت

انتخاب جراح فک و صورت

انتخاب جراح فک و صورت : اکثر درمانهای جراحی فک وصورت برای انجام جراحی ، نیازمند یک دوره ارتودنسی می باشند. به همین منظور بسیار مهم است که هماهنگی کاملی بین جراح فک وصورت ( انجام دهنده جراحی فک) و متخصص ارتودنسی دوره دیده ( آماده کننده فرد برای جراحی ) وجود داشته باشد.

اگرچه فرد نیازمند جراحی می تواند به اختیار خود جراح فک وصورت را انتخاب کند اما بهتر است از متخصص ارتودنسی دوره دیده خود (که کار ترکیبی ارتودنسی وعمل فک را شروع می کند) بخواهد که جراح فک وصورت را به وی معرفی کند.

 

انتخاب جراح فک و صورت

انتخاب بهترین جراح فک و صورت

علت آن نیز این است که یک متخصص ارتودنسی دوره دیده به کرات با جراحان مختلف فک وصورت در انواع مختلف جراحی همکاری می کند و به مرور به توانایی های جراحان مختلف در انواع متفاوت جراحی فک آشنا می شود.

به این معنا که یک متخصص ارتودنسی ( مجرب در امر جراحی فک ) به تجربه درمی یابد که نقطه قوت هر جراح در کدام نوع عمل جراحی است؛ و بر این اساس می تواند به شما راهنمایی کند که برای این نوع جراحی، بهتر است به کدام جراح مراجعه کنید.

اگر فرد نیازمند جراحی تصمیم دارد جراح را به سلیقه خود انتخاب کند، بهتر است متخصص ارتودنسی قبل از شروع درمان، با یک نامه رسمی فرد را به مشاوره اولیه با جراح فک وصورت مورد نظر ارجاع دهد.

در این مشاوره اولیه در مورد طرح درمان مورد نظر مشاوره می شود و هماهنگی بین ارتودنتیست و جراح ایجاد می شود.

در هرحال روش انتخاب هر کدام که باشد حتما” بایستی اصل هماهنگی بین متخصص ارتودنسی و جراح فک وصورت رعایت شود.

جراحی فک

جراحی فک یا ارتوگناتیک ، جزء جراحی های درمانی زیبایی محسوب می شود که به منظور رفع غیرقرینگی استخوان های فک و درمان علمکرد دندان ها انجام می شود.

مشکلاتی که با ارتودنسی درمان نشوند ؛ بهترین راه حل برای درمان آن ها انجام جراحی فک می باشد.

بهترین سن برای انجام جراحی فک ، بین 14 تا 21 سالگی می باشد ، زمانی که رشد فک کامل شده باشد.

باانجام جراحی فک ، می توان بسیاری از مشکلات بیماران را درمان کرد ؛ که برخی از آن ها عبارت اند از :

  • اوربایت
  • آندربایت
  • کراس بایت
  • اپن بایت

کاندیدای مناسب جهت انجام جراحی فک

  1. افرادی که به طور ژنتیکی در ناحیه فک خود مشکل دارند.
  2. کسانی که در فک خود احساس درد دارند.
  3. کسانی که تنفس آن ها غیرعادی می باشد.
  4. کسانی که لب بالا و پایین آن ها بر روی هم قرار نمی گیرد.
  5. اشخاصی که دچار جلو آمدگی یا عقب رفتگی فک هستند.

مراقبت های بعد از جراحی فک

  • استفاده از کمپرس یخ بعد از جراحی فک ، باعث کاهش تورم و کبودی ناشی از عمل فک می شود ؛ به همین منظور توصیه می شود پس از اتمام جراحی فک ، بیماران روزانه در چند نوبت بر روی صورت خود کمپرس یخ قرار دهند.
  • از موارد تاثیر گذار دیگر در کاهش تورم و کبودی ، مصرف آب آناناس و آب کرفس می باشد.
  • احساس درد در ناحیه گلو ، تا 48 ساعت بعد از جراحی فک امری طبیعی است ، زیرا درد موجود ناشی از لوله گذاری در حین جراحی فک می باشد ؛ بیماران می توانند پس از اجازه از پزشک معالج خود جهت کاهش درد از مسکن استفاده کنند.
  • استعمال دخانیات بعد از جراحی فک ، باعث ایجاد اخلال  در روند بهبودی بیماران می شود به همین جهت بیماران باید تا بهبودی کامل از استعمال سیگار و قلیان خودداری کنند ؛هم چنین آن ها تا مدتی از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل نیز منع  می شوند.
  • بیماران بعد از جراحی فک ، در طول دروه بهبودی باید از خودردن مواد غذایی سفت که نیاز به جویدن دارند خودداری کرده و مواد غذایی نرم و آبکی را در رژیم غذایی خود قرار دهند.
  • افرادی که جراحی فک انجام داده اند ، می توانند جهت رعایت بهداشت دهان خود از دهان شویه استفاده کنند.
  • بیماران باید تا مدتی بعد از جراحی فک ، شیرینی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و از خوردن آن اجتناب کنند.
  • داروهای منعقد کننده خون ، که برخی از آن ها عبارت اند از : آسپرین و بروفن ؛ باعث شروع خونریزی در بیماران می شود ، به همین علت بیماران تا مدتی بعد از جراحی فک باید از مصرف این نوع داروها خودداری کنند.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات