مدت زمان ارتودنسی دندان

آیا جزو آن دسته از افراد می باشید که علاقه مند هستند تا از از مدت زمان ارتودنسی دندان آگاهی پیدا کنند ؟ با ما همراه باشید. اکثر درمان های ارتودنسی بلافاصله قبل و در حین جهش رشدی بلوغ انجام می شوند. در برخی از افراد این درمان در اوایل دوره دندانی مختلط یا به عبارت دیگر دوره دندان شیری و دائمی انجام مى شود كه به آن ارتودنسى پيشگيرانه نيز گفته مى شود. در ادامه این مقاله از دکتر فرزین اصلانی بهترین ارتودتیست کرج به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

مدت زمان ارتودنسی دندان - دکتر اصلانی

 

در ارتودنسی پیشگیری یا درمان زود هدف بر حذف مشكلاتى است كه با اتمام رشد فرصت تصحيح آنها از بين مى رود. این امر موجب می شود تا درمان زود هنگام ارتودنسی به عنوان پیشگیری از رشد ناهنجاری ها تا حدودی اعتبار بخشد. انجام این درمان برای هر فردی در هر رده سنی متفاوت است. افرادی که ناهنجاری در میان دندان های خود مشاهده می کنند بهتر است هرچه سریع تر به متخصص ارتودنسی مراجعه فرمایند تا هرچه سریع تر تحت درمان قرار گیرند.

پس از مراجعه به متخصص ارتودنسی ، وی با بررسی میزان ناهنجاری نوع درمان را تشخیص می دهد. طول مدت درمان با توجه به نوع ناهنجاری و نوع درمان و بسیاری از عوامل دیگر وابسته است که برای هر فردی متفاوت با دیگری است. اما در حالت عادی مدت زمان ارتودنسی دندان بین یک الی دو سال است که به طول می انجامد.

مدت زمان ارتودنسی دندان چقدر به طول می انجامد ؟

تفاوت در نیازها و انتظارات بیمار سبب می شود ، که طول مدت زمان ارتودنسی دندان متفاوت باشد ؛ ولی مدت درمان ارتودنسی معمولا بین 6 تا 36 ماه به طول می انجامد. البته مدت زمان لازم برای کسب نتایج موفقیت آمیز از ارتودنسی ، به عوامل مختلفی بستگی دارد ، که در ادامه مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

این نکته را در نظر داشته باشید ، که تعیین زمان تقریبی درمان ارتودنسی در کرج ، بسته به اینکه مشکلات یا اختلالات فک و دندان در چه مرحله ای باشد ، تنها توسط متخصص ارتودنسی امکان پذیر می باشد. البته با توجه به تفاوت های فردی ، حتی بهترین ارتودنتیست نیز نمی تواند ، عدد مشخصی از سال ، ماه یا روز را برای اتمام درمان شما ارائه دهد.

 

مدت زمان ارتودنسی دندان - دکتر اصلانی

فاکتورهای موثر بر مدت زمان ارتودنسی دندان

مهمترین عواملی که می توانند تاثیر مستقیمی در طول مدت زمان ارتودنسی داشته باشند ، عبارتند از :

سن بیمار

می توان گفت سن بیمار در هنگام شروع فرایند ارتودنسی ، یکی از مهمترین فاکتورها می باشد. شروع درمان ارتودنسی در سن های پایین تر ، می تواند سبب شود که درمان ارتودنسی مدت کمتری طول بکشد ؛ حال آن که ارتودنسی در سنین بالاتر به سبب تکامل رشد استخوان فک و دندان ها ، معمولا مدت زمان بیشتری را می طلبد. در سنین کودکی استخوان های فک و دندان در حال رشد هستند و همین امر سبب می شود ، که دندان ها راحت تر از سر جای خود به موقعیت مناسب هدایت شوند. بنابراین مدت زمان صاف شدن دندان ها در کودکان کمتر است.

رعایت بهداشت از سوی بیمار

رعایت بهداشت دهان و دندان از سوی بیمار در طول درمان ارتودنسی ، از خرابی دندان ها و ابتلا به عفونت های لثه پیشگیری می کند و همین امر ، از اضافه شدن زمان درمان ، به دلیل مشکلات دهان و دندان جلوگیری می کند.

پیگیری درمان توسط بیمار

پیگیری روند درمانی ، رعایت توصیه های متخصص ارتودنسی و حضور منظم در جلسات تنظیم ارتودنسی که از سوی بهترین دندانپزشک کرج ؛ تعیین می شود ، سبب می شوند روند درمانی سریع و بدون وقفه ای را پشت سر بگذارید.

میزان سلامت دندان ها

وارد شدن هرگونه آسیبی به دندان ها یا ایجاد خرابی در آن ها در طول مدت ارتودنسی ، سبب می شود که برای ترمیم آسیب دیدگی پروسه درمان با تاخیر مواجه شود.

انتظارات بیمار

انتظارات بیماران از نتیجه درمان ارتودنسی با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال بیماری که به منظور مرتب کردن دندان های خود می خواهد درمان ارتودنسی را انجام دهد ، با بیماری که می خواهد از ارتودنسی برای تغیر فرم صورت و جراحی فک استفاده کند ، دارای انتظارات متفاوتی از روند درمانی خود هستند. بنابراین با توجه به هدف و انتظارات بیمار از درمان ارتودنسی ، متخصص ارتودنسی از نوع درمان متناسب با زمان بیمار برای درمان او استفاده می کند.

روش ارتودنسی

اینکه ارتودنتیست برای درمان شما از روش های ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی نامرئی استفاده کند ، می تواند مدت زمان ارتودنسی دندان را تغییر دهد. استفاده از دستگاه های ارتودنسی ثابت ، طول درمان را کاهش می دهند ؛ ولی دستگاه های ارتودنسی متحرک معمولا به مدت زمان درمان بیشتری نیاز خواهند داشت.

 

 

بهترین نوع ارتودنسی

برخی از افراد به محض مراجعه به کلینیک دندانپزشکی از متخصص ارتودنسی خوب در کرج درباره بهترین نوع ارتودنسی سوال می پرسند. این امر زمانی قابل بیان است که میزان ناهنجاری های دهانی و دندانی فرد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته باشد. پس از بررسی های متخصص ارتودنسی می توان نوع ارتودنسی دندان که برای بیمار مناسب تر است را مشخص کرد که این نوع می تواند ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی سرامیکی ، ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی لینگوال ، ارتودنسی دیمون و غیره باشد.

سن ارتودنسی دندان

همه ما می دانیم که درمان ارتودنسی دندان از سن هشت سالگی يعنى هنگامی که کودک بتواند بر روی صندلی دندانپزشکی بنشیند انجام می شود به همین دلیل در سنین پیش از بلوغ و هنگامی که استخوان فک نرم می باشد می توان درمان را آغاز کرد که در چنین مواقعی مدت زمان ارتونسی دندان نیز کمتر از طول درمان ارتودنسی پس از بلوغ است. نوجوانان در حال رشد در برابر بزرگسالانی که رشد آن ها متوقف شده است و همچنین در مقایسه با ناهنجاری هاى فكى، مشكلات دندانى طول درمان کوتاه تری دارند.

عوارض ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان نیز همانند دیگر درمان ها عوارضی به همراه دارد با این تفاوت که این عوارض در ارتودنسی دندان کوتاه مدت هستند و پس از مدتی برطرف می شوند. پس از انجام مراحل درمانی ممکن است به دلیل استفاده از ابزار های متفاوت دندانپزشکی دهان بیمار دچار زخم و خراش شود که پس از مدتی برطرف می گردد. ممکن است بیمار در روز های ابتدایی برای مسواک زدن و نیز غذا خوردن دچار مشکل شود که پس از گذشت مدتی کوتاه برطرف می شود. ممکن است در این دوران فرد برای صحبت کردن نیز دچار مشکل شود که طبیعی است و پس از مدتی کوتاه برطرف می گردد.

مدت زمان ارتودنسی دندان - دکتر اصلانی

هزینه ارتودنسی دندان در کرج

این هزینه با توجه به عوامل متعددی از جمله میزان ناهنجاری ، مدت زمان درمان، نوع ارتودنسی دندان، تجربه و تبحر متخصص ارتودنسی و غیره تعیین می شود. لازم به ذکر است که هزینه ارتودنسی دندان در کرج برای هر فردی با ویژگی های متفاوت متغییر است.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات