روش استفاده و نگهداری از نگه‌دارنده‌ها

نگهداری و ریتنشن در ارتودنسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است با گروه ارتوسرجری همراه باشید تا به بررسی روش استفاده و نگهداری از نگه‌دارنده‌ها ارتودنسی بپردازیم

روش استفاده و نگهداری از نگه‌دارنده‌ها

روش استفاده و نگهداری از نگه‌دارنده‌ها
روش استفاده و نگهداری از نگه‌دارنده‌ها

بعد از درمان ارتودنسی و در مرحله نگهداری، شما باید همیشه از نگه‌دارنده استفاده کنید. تنها زمانی می‌توانید نگه‌دارنده های متحرک خود را خارج کنید که دندان‌های خود را مسواک می‌زنید.

هنگامی‌که شما دندان‌های خود را پس از هر وعده غذایی مسواک می‌زنید باید نگه‌دارنده خود را نیز با مسواک و خمیردندان تمیز نمایید. از آب بسیار گرم در هنگام تمیز کردن استفاده نکنید.

استفاده از نگه‌دارنده در حال غذا خوردن اختیاری است، اگرچه بهتر است که از آن استفاده نمایید. اگر می‌خواهید در هنگام غذا خوردن نگه‌دارنده خود را خارج کنید، مطمئن شوید که آن را در ظرف محافظ خود در یک مکان امن قرار داده‌اید.

هرگز نگه‌دارنده خود را در دستمال‌کاغذی نپیچید یا آن‌ها را بدون ظرف محافظ در جیب خود قرار ندهید. ممکن است کسی آن را به‌طور تصادفی دور بریزد، یا بشکنند. استفاده از نگه‌دارنده در حین غذا خوردن، خطر بالقوه از دست دادن آن را کاهش می‌دهد.(البته از آنها در خوردن غذاهای سفت نیز اجتناب کنید).

با زبان خود نگه‌دارنده را بیش‌ازحد تکان ندهید، با آن‌ها بازی نکنید! بازی با آن‌ها می‌تواند باعث شکستگی سیم نگه‌دارنده شود. جایگاه ویژه‌ای برای نگه‌دارنده خود مشخص کنید.  هنگامی‌که آن‌ها را از دهان خود خارج می‌کنید حتماً آن‌ها را در محافظ خود نگه‌دارید.((http://www.hallgrenorthodontics.com/care-use.php))

اگر نگه‌دارنده شما خم‌شده است، هر چه زودتر با ما تماس بگیرید تا آن را برایتان تعمیر نماییم. اگر نگه‌دارنده را گم کردید یا به‌گونه‌ای آسیب‌دیده که قابل تعمیر نیست، سریع‌تر اطلاع دهید تا جایگزینی برای آن ساخته شود.

بعد از گذشت یکی دو هفته از شروع استفاده از نگه‌دارنده، اگر هنوز لثه‌ها، لب، گونه یا زبانتان التهاب و حساسیت دارد، نگه‌دارنده را خودتان تنظیم نکنید؛ برای جلسه تنظیم دستگاه با مطب تماس بگیرید.

نگهداری ریتنشن ارتودنسی

نگهداری و ریتنشن ارتودنسی

بعدازاینکه ناهنجاری‌های دندانی و فکی توسط ابزارهای ارتودنسی برطرف و لوازم ارتودنسی خارج شدند، درمان همچنان ادامه دارد، زیرا باید نتایج ایجادشده حفظ شود. به این مرحله از درمان، دوره نگهداری و ریتنشن گفته ‌میشود.

نگهداری و ریتنشن در ارتودنسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از قسمت روبرو می توانید مقاله کامل نگهداری و ریتنشن در درمان‌های ارتودنسی را مطالعه نمایید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات