متخصص ارتودنسی کرج

دکتر اصلانی بهترین متخصص ارتودنسی کرج ارائه دهنده انواع خدمات ارتودنسی در شهر کرج می باشد. ارتودنسی ، یکی از خدمات درمانی برای رفع نامرتبی های دندان ها می باشد که در آن مشکلاتی ؛ همچون فشردگی دندان ها ، فاصله بین آن ها و غیره بهبود می یابند ؛ به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که برای درمان ناهنجاری های فکی و دندانی حتما نزد متخصص ارتودنسی و البته در صورت نیاز ، نزد بهترین جراح فک در محل سکونت تان بروید.

ما به این علت توصیه می کنیم که به متخصص ارتودنسی در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه کنید که در صورت بروز مشکل ، دسترسی به او راحت تر بوده و رفت و آمد برای خود شما نیز آسان تر می باشد.

متخصص ارتودنسی کرج

انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی کرج

  1. امروزه با گسترش فضای اینترنت ، می توان گفت افراد با یک جستجوی ساده در گوگل ، می توانند لیستی از بهترین متخصصین ارتودنسی در هر ناحیه به دست آورند.
  2. همچنین افراد می توانند از دوستان و آشنایان خود نیز پرس و جو کنند.
  3. پس از تهیه لیستی از بهترین متخصصین ارتودنسی درباره میزان تحصیلات ، سوابق کاری و میزان رضایت بیماران آن ها تحقیق کنید.
  4. پس از آن برای مشاوره و معاینه نزد بهترین آن ها بروید.
  5. حتما برای اطمینان از انتخاب خود ، نمونه کارهای متخصص ارتودنسی را مشاهده کنید.
  6. پس از انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب ، درباره ارتودنسی نیز اطلاعاتی به دست آورید.

درباره ارتودنسی

بهتر است بدانید ارتودنسی ، شامل دو نوع ارتودنسی متحرک و ارتودنسی ثابت می باشد.

  • ارتودنسی متحرک ، به ارتودنسی گفته می شود که فرد می تواند در مواقعی ؛ همچون تغذیه و مسواک زدن آن را از دهان خارج کند.
  • ارتودنسی ثابت ، نیز به ارتودنسی گفته می شود که بر روی دندان ها نصب می شود و فرد نمی تواند آن را از دهان خود خارج نماید تا دوره درمانی آن به اتمام برسد.

ارتودنسی ثابت

اگر بیمار قادر نباشد در فرایند درمان ارتودنسی ، دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج نماید ، به این نوع درمان ارتودنسی ، ارتودنسی ثابت گفته می شود. در ارتودنسی ثابت براکت های ارتودنسی ، بر روی دندان ها ثابت شده اند و توسط کش های ارتودنسی ، به یکدیگر اتصال یافته اند. تا زمانی که درمان ارتودنسی کامل شود ، براکت ها بر روی دندان ها باقی می مانند و جلساتی برای تنظیم و تعویض سیم های ارتودنسی ، از سوی ارتودنتیست تعیین می شود. درمان ارتودنسی ثابت ، با جابه جایی دندان ها و فک ها به آن ها کمک می کند ، که در موقعیت مناسب خود قرار بگیرند.

روش های ارتودنسی ثابت

متداول ترین روش های ارتودنسی ثابت شامل موارد زیر می باشند :

بریس های فلزی

پایه ای ترین و اولین بریس های ارتودنسی هستند که ، به ارتودنسی سنتی معروفند. اصلی ترین بخش های ارتودنسی فلزی عبارتند از :

  • براکت ها

قطعات کوچک فلزی ، که توسط چسب و سیمان مخصوص به سطح جلو یا عقب دندان ها ، متصل می شوند.

  • سیم های ارتودنسی

به سیم های قوس داری گفته می شود که ، برای هدایت دندان ها به موقعیت مناسب ، بر روی آن ها فشار اعمال می کنند. این سیم ها برای اتصال براکت های متصل شده بر روی دندان ها به یکدیگر ، مورد استفاده قرار می گیرند.

  • بندهای ارتودنسی

این بند ها محل اتصال سیم های ارتودنسی هستند که ، با عملکرد لنگر مانند و ایجاد فاصله بین دندان های بسیار نزدیک به یکدیگر ، مانع از ایجاد فشار دندان ها بر روی یکدیگر می شوند.

متخصص ارتودنسی کرج

بریس های سرامیکی

براکت های این نوع درمان ارتودنسی ، شفاف و هم رنگ دندان بوده و از جنس سرامیک می باشند. از آن جایی که این براکت ها به سختی قابل تشخیص و مشاهده هستند ، نوعی ارتودنسی نامرئی به حساب می آیند. بزرگسالان برای درمان ارتودنسی ، با استفاده از براکت های ارتودنسی سرامیکی ، تمایل بیشتری از خود نشان می دهند.

بریس های لینگوال

تفاوت اصلی بریس های لینگوال ، با بریس های فلزی سنتی ارتودنسی در محل نصب بریس هاست. برای اینکه پس از نصب دستگاه ارتودنسی در دهان قابل مشاهده نباشد ، بریس ها در پشت دندان ها و سطح داخلی دهان نصب می شوند. بنابراین ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی پشت دندانی ، در دسته ارتودنسی های نامرئی قرار می گیرد.

بریس های دیمون

نام دیگر ارتودنسی دیمون ارتودنسی خود تنظیم می باشد. دلیل این نامگذاری این است که سیم های ارتودنسی ، می توانند آزادانه و به راحتی در بین براکت های ارتودنسی حرکت کنند و قابلیت تنظیم خود بخودی دارند.

براکت های استفاده شده در این ارتودنسی ، همان براکت های فلزی سنتی می باشند. استفاده از این نوع ارتودنسی باعث می شود بیمار در طول درمان ارتودنسی ، نیاز به دفعات مراجعه کمتری به متخصص ارتودنسی داشته باشد.

نکاتی درباره ارتودنسی ثابت

در طول دوره درمان با ارتودنسی ثابت ، رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورتی که بیمار موارد بهداشتی را رعایت نکند ، ممکن است آسیب های دندانی و پوسیدگی در زمان درمان با ارتودنسی ثابت ، برای بیمار ایجاد شود.

از درمان ارتودنسی ثابت می توان ، برای درمان مشکلات مربوط به فک بالا ، فک پایین یا هردو فک استفاده کرد. درمان هر دو فک توسط ارتودنسی به آسانی انجام نمی شود ، و ممکن است بیمار اوایل درمان احساس ناراحتی در دهان خود داشته باشد.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک ، یک بریس تمام وقت می باشد. این بدان معناست که باید تمام وقت ، شب و روز و حتی در زمان غذا خوردن ، در دهان گذاشته شود. این لوازم برای تمیز شدن ، صبح و عصر و برای آبکشی سریع بعد از هر وعده غذایی به منظور جدا کردن غذاهای باقی مانده بر روی آن ، از دهان بیرون آورده می شود.

تنها زمانی که باید آن ها را از دهان خارج کنید ، هنگام انجام ورزش های مبارزه ای است که احتمال مشت خوردن وجود دارد.

دستورالعمل های داده شده به بیماران برای لوازم ارتودنسی متحرک عبارتند از :

این لوازم باید تنها در زمان مسواک زدن برداشته شود ، این مقدار زمانی را که لوازم بر روی دندان های شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب عمل می کند را افزایش می دهد.

این لوازم مثل دندان های شما باید هر روز با استفاده از مسواک و خمیردندان تمیز شده و در آب تمیز بعد از هر وعده غذایی ، آبکشی شود ؛ چون غذا به این لوازم می چسبد و می تواند منجر به بوی بد دهان یا عفونت در دراز مدت شود.

در هنگام درآوردن لوازم از دهان ، تنها باید از کلاسپ استفاده شده یا فقط طبق روش آموزش داده شده توسط دندانپزشک ، عمل شود.

در هنگام عدم استفاده از لوازم ، باید آن ها را در یک ظرف حاوی آب نگهداری کنید ، چون این لوازم از آکریلیک ساخته شده اند ، در صورت قرار گرفتن در هوای آزاد ، برای مدت زمان طولانی ، کج می شود و دیگر نمی توان آن را بر روی دندان ها قرار داد ، بنابراین هنگامی که این لوازم در دهان نیستند ، بهترین جا برای آن ها ، داخل آب است.

مراحل ارتودنسی دندان

برای انجام ارتودنسی دندان ، ارتودنتیست ابتدا وضعیت دهان و دندان بیمار را بررسی می کند و در صورتی که دندان های بیمار ، دچار پوسیدگی یا جرم دندان باشد ؛ ابتدا آن ها را برطرف می نماید.

متخصص ارتودنسی کرج

متخصص ارتودنسی کرج

پس از آن ، اگر فشردگی میان دندان ها زیاد باشد ؛ ابتدا ، حلقه جدا کننده را در میان دندان های عقب قرار می دهد ؛ این حلقه ، طی مدت یک الی دو هفته که در دهان وجود دارد ؛ فضای کافی برای نصب بند ارتودنسی را ایجاد می کند.

این حلقه ، در مدتی که بین دندان ها قرار دارد ؛ به دندان های مجاور خود فشار وارد کرده و پس از اینکه ، فضای کافی ایجاد شد به صورت خود به خود از دهان خارج می شود.

قرارگیری براکت های ارتودنسی بر روی دندان ها

پس از این مرحله ، در صورتی که دندان اضافه ای در دهان وجود داشته باشد ، کشیده می شود و پس از آن ، براکت های ارتودنسی بر روی دندان ، نصب می گردد.

پس از نصب براکت ها بر روی دندان ، بیمار باید از دندان های خود به خوبی مراقبت کند و نکاتی را که ارتودنتیست در خصوص بهداشت دهان و دندان در این دوره متذکر شده ، رعایت نماید تا دچار پوسیدگی و بد رنگی دندان نشود.

پس از مرتب شدن دندان ها ، در صورتی که فرد ناهنجاری های فکی نیز داشته باشد ؛ برای انجام جراحی فک ، آماده می شود.

در خصوص جراحی فک ، به طور کامل در مقاله مربوط به آن توضیحاتی را مطرح نموده ایم ؛ که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

پس از اتمام جراحی فک ، برای تثبیت وضعیت دندان ها ، ارتودنسی ادامه می یابد.

مدت زمان ارتودنسی دندان ، حدود ۱۸ الی 24 ماه می باشد و این مدت ، به وضعیت دندان های بیمار بستگی دارد.

مراقبت های بعد از ارتودنسی دندان

  1. پس از نصب براکت های ارتودنسی بر روی دندان ، توصیه می شود که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید و به طور مرتب با مسواک مخصوص ارتودنسی ، دندان های خود را مسواک بزنید.
  2. از خوردن مواد خوارکی سفت ؛ مانند ته دیگ ، ذرت و غیره پرهیز کنید.
  3. همچنین در این دوره ، از خوردن مواد خوارکی چسبنده و نوشیدنی هایی که رنگ دانه زیاد دارند ، خودداری نمایید.
  4. جلسات معاینه را به طور مرتب شرکت کنید ؛ تا روند درمانی شما به طور دقیق توسط متخصص ارتودنسی و جراحی فک ، بررسی شود.
  5. در دوره درمان ارتودنسی ، مراقب باشید ضربه ای با دهان تان برخورد نکند و در هنگام انجام ورزش های رزمی از محافظ استفاده کنید یا دستگاه ارتودنسی را در صورت متحرک بودن از دهان خارج کنید.

نکاتی درباره غذا خوردن

این لوازم بگونه ای طراحی شده اند که بتواند غذا خوردن نرمال را تحمل کند. شما باید از خوردن غذاهای بسیار سفت و خصوصاً شیرینی ها خودداری کنید. بهتر است غذا را تکه تکه کنید تا ناچار نباشید که برای کوچک کردن آن ، با دندان های جلو گاز بزنید.

شیرینی و اسنک های شیرین

در طول درمان ارتودنسی ، در معرض بیشترین احتمال خطر پوسیدگی دندان قرار دارید ، چون پلاک ها راحت تر بر روی دندان های شما تشکیل می شوند. اگر شما به باکتری های موجود در این پلاک ها ، غذا برسانید ؛ باکتری ها ، اسیدی را تولید می کنند که به دندان ها حمله کرده و باعث پوسیدگی دندان ها می شود.

این امر می تواند باعث عفونت لثه ها و ایجاد درد و تورم در آن ها شود. تنها راه مطمئن برای پیشگیری از این اتفاق ، مسواک زدن صحیح و اجتناب از مصرف شیرینی ، اسنک های شیرین و نوشیدنی های شیرین می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، به مقالات مرتبط موجود در سایت مراجعه نمایید.

دکتر متخصص ارتودنسی خوب در کرج ( متخصص ارتودنسی کرج )

دکتر فرزین اصلانی متخصص ارتودنسی استان البرز ، کرج  یکی از بهترین ها در این زمینه می باشند و از معدود متخصصین ارتودنسی هستند ، که دوره فلوشیپ فوق تخصصی ارتودنسی جراحی فک را گذرانده اند .

پرسش و پاسخ ارتودنسی

آیا در دوران ارتودنسی ، محدودیت غذایی وجود دارد ؟

در حالت کلی به بیمارانی که در دوران درمانی ، زیبایی ارتودنسی قرار دارند ؛ توصیه می شود از مصرف مواد غذایی سفت و چسبناک ؛ همچون ته دیگ ، هویج ، سیب ، آدامس ، شیرینی و از این قبیل موارد اجتناب کنند ؛ چرا که ، مصرف مواد غذایی سفت احتمال دارد ، منجر به آسیب دیدگی براکت های ارتودنسی شود .

رعایت بهداشت دهان و دندان در دوران ارتودنسی ، چگونه است ؟

به بیمارانی که از روش ارتودنسی به منظور رفع نامرتبی دندان های خود کمک گرفته اند ، توصیه می شود پس از مصرف هر وعده غذایی ، مسواک زده و به منظور رعایت بهداشت دهان و دندان خود از دهان شویه و نخ دندان نیز استفاده کنند ؛ لازم به ذکر است در دوران ارتودنسی ، باید از ابزارهای مخصوص جهت رعایت بهداشت دهان و دندان استفاده شود .

روش درمانی ، زیبایی ارتودنسی چه مدت به طول می انجامد ؟

مدت زمان استفاده از ارتودنسی ، تقریبا 2 سال می باشد ؛ اما بسته به شرایط بیماران متغیر است ، به همین علت نمی توان مدت زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد.

هر چند وقت یک بار باید به متخصص ارتودنسی مراجعه شود ؟

معمولا توصیه می شود هر 4 الی 6 هفته جهت بررسی وضعیت براکت ها ، به متخصص ارتودنسی مراجعه شود .

آیا ارتودنسی دردناک است ؟

خیر ، احتمال احساس درد در روزهای ابتدائی درمان با ارتودنسی ، وجود داشته و میزان آن با توجه به آستانه تحمل درد در افراد متفاوت می باشد ؛ لازم به ذکر است ، بیماران پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به ارتودنسی عادت کرده و از درد آن شکایت نمی کنند.

متخصص ارتودنسی کرج

آیا در روش درمانی ارتودنسی ، نیاز به کشیدن دندان می باشد ؟

بسته به شرایط بیماران ، در برخی از مواقع کشیدن دندان الزامی می باشد.

آیا احتمال پوسیدگی دندان ها در دوران ارتودنسی افزایش می یابد ؟

در صورت عدم توجه به رعایت بهداشت دهان و دندان ، احتمال بروز پوسیدگی دندان ها در دوران درمان با ارتودنسی ، افزایش می یابد .

آیا ارتودنسی دندان درد دارد ؟

تمامی روش های درمانی ، با کمی درد همراه هستند ؛ بهتر است ، بدانید که پس از نصب براکت ها بر روی دندان ، به دلیل تحت فشار قرار گرفتن دندان ها جهت مرتب شدن ، فرد احساس درد می کند ؛ اما متخصص ارتودنسی ، برای کاهش درد حاصل برای بیمار مسکن تجویز می نماید.

آیا ارتودنسی دندان باعث پوسیدگی می شود ؟

باید بگوییم که اگر بیمار به طور مرتب و دقیق در دوره ارتودنسی ، بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکند ؛ بله ، ممکن است دندان ها دچار پوسیدگی شوند.

قیمت ارتودنسی در کرج چقدر می باشد ؟

هزینه یکی از متداول ترین سوالاتی است که افراد به صورت حضوری و غیر حضوری از ما می پرسند.

باید بگوییم که هزینه ارتودنسی ، با توجه به وضعیت دهان و دندان بیمار و طول درمان مشخص می شود ، اما با این وجود مقاله جامعی تهیه شده و در وب سایت موجود است ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می شود به آن مراجعه کنید.

نظرات بسته شده است.