بهترين متخصص ارتودنسی كرج

درمان های دندانپزشكی زیبایی و از جمله آن ها ارتودنسی امروزه طرفداران زیادی پیدا كرده است و این سوال در ذهن افراد ایجاد می شود که بهترین متخصص ارتودنسی كرج کیست و چگونه می توان آن را انتخاب کرد. برای انتخاب  دکتر فرزین اصلانی ، متخصص خوب ارتودنسی كرج بهتر است کمی تحقیق و جست و جو کنید و می توانید برای کسب آگاهی بیشتر به مطالعه این مقاله بپردازید. زمانی درمان ارتودنسی برای جامعه ایرانی درمانی لوكس و متمایز شناخته می شد در صورتی كه امروزه دیدن افرادی كه سیم روی دندان های خود دارند چندان عجیب به نظر نمی رسد. از یك طرف افزایش شیوع این درمان ها موجب شده مراجعین بیشتر به دنبال اینگونه درمان ها باشند، از طرفی دیگر نیز گسترش این درمان های زیبایی دندانپزشكی ( و از جمله ارتودنسی ) موجب شده كه تبلیغات سردرگم كننده ای برای آن شكل بگیرد و همین موضوع گاهی موجب آسیب درمانی به افراد شود. البته هزینه بالایی كه این درمان های زیبایی و ارتودنسی دارند، حداقل حسن را دارد كه جستجو كنندگان آن ها در مورد انتخاب دندانپزشك زیبایی و متخصص ارتودنسی خود بدنبال اطلاعات كافی باشند. با این حال در این مقاله بدنبال ارائه اطلاعاتی هستیم كه در انتخاب بهترین ارتودنتیست در كرج كمك كننده باشد.

"</p

ارتودنسی چیست ؟

ارتودنسی علم مرتب كردن دندان ها و هماهنگ كردن فک ها می باشد. این شاخه تخصصی از رشته دندانپزشكی قدمت بالای صدساله و در ایران قدمتی ٥٠ساله دارد. درمان های ارتودنسی طیف بسیار وسیعی دارند و از این رو انجام آن ها با چند شاخه تخصصی دیگر از دندانپزشكی ،از جمله دندانپزشكی اطفال و جراحی فك و صورت مرتبط است.

"</p

انواع ارتودنسی دندان

طبق بیانات بهترین متخصص ارتودنسی کرج ، ارتودنسی دندان انواع متفاوتی دارد که در ذیل درباره آن ها توضیح خواهیم داد.

  • ارتودنسی ثابت: این نوع ارتودنسی جزو پرطرفدار ترین و کاربردی ترین نوع ارتودنسی می باشد و در صورتی از آن استفاده می شود که میزان ناهنجاری دندان ها بسیار باشد.
  • ارتودنسی متحرک: یکی از ایده آل ترین ارتودنسی هایی که بزرگسالان علاقه دارند از آن استفاده کنند ارتودنسی متحرک می باشد. استفاده از این نوع ارتودنسی رعایت بهداشت دهان و دندان ها را برای افراد آسان تر می کند.
  • ارتودنسی رنگی: شاید تاکنون افرادی را دیده باشید که ارتودنسی دندان هایشان به رنگ های متفاوتی باشد، در حقیقت این رنگ كش های ارتودنسی (اورینگ های دور بریس های ارتودنسی )است که متغیر می باشد و افراد می توانند در صورت علاقه مندی از آن استفاده کنند. رنگی بودن بریس های ارتودنسی می تواند انگیزه افراد را برای درمان دندان های خود با ارتودنسی افزایش دهد.
  • ارتودنسی نامرئی : به ارتودنسی نامرئی اینویزیلاین نیز می گویند. اینویزیلاین نوعی دستگاه می باشد که به صورت سفارشی برای هر بیمار تهیه می شود. این نوع ارتودنسی اغلب برای بزرگسالانی که از ناهنجاری کمتری برخوردار هستند و به دلیل موقعیت شغلی و غیره علاقه ندارند فردی متوجه ارتودنسی دندان های آنان شود استفاده می گردد.

انواع درمان با ارتودنسی

اگر بخواهیم درمان های ارتودنسی را دسته بندی كنیم می توانیم سه رده مهم را نام ببریم:

  1. درمان های رشدی فک ها : تا رشد وجود دارد مى توان روابط نادرست فكين را با درمان هاى متحرك تصحيح نمود. براى اين منظور مى توان از وسايل خارج دهانى يا داخل دهانى ارتودنسى استفاده نمود. برخى از درمان هاى ارتودنسى در اين سن به ارتودنسى پيشگيرى معروف اند (مانند فضانگهدارها ) كه در حوزه كارى متخصص دندانپزشكى كودكان ( اطفال )قرار مى گيرند. معمولاً روال ارتودنسى اطفال به اين شكل مى باشد كه متخصص دندانپزشكى اطفال در مشاوره با متخصص ارتودنسى كار اينگونه درمان ها را پيش مى برد تا متخصص ارتودنسى ( در صورت نياز ) به وقت خود ادامه ارتودنسى را بر عهده بگيرد.
  2. درمان استتارى دندان ها : اگر مشكل فكى وجود نداشته باشد ( يا كم باشد ) مى توان فقط با مرتب كردن دندان ها ، به هدف نهايى ارتودنسى دست يافت. اين نوع درمان ارتودنسى معمولاً در سنين نوجوانى و اغلب به كمك ارتودنسى ثابت فك بالا يا ارتودنسى ثابت فك پايين ( و در اكثر موارد ارتودنسى ثابت دو فك ) انجام مى شود. به گفته بهترین متخصص ارتودنسی کرج ، برخى از مردم تصور مى كنند با افزايش سن ارتودنسى امكانپذير نيست؛ در صورتى كه اينگونه نيست و ارتودنسى ثابت در بزرگسالان نيز با ملاحظاتى قابل انجام است. درمان هاى ارتودنسى ثابت فقط در دوره تخصصى ارتودنسى آموزش داده مى شوند و فرد ديگرى غيراز متخصص ارتودنسى صلاحيت انجام اين نوع ارتودنسى را ندارد.
  3. درمان ارتوسرجرى يا جراحى ارتوگناتيك ( ارتودنسى و جراحى فك ) : اين نوع درمان ها براى فردى درنظر گرفته مى شود كه روابط فكى وى دچار مشكل مى باشد ولى سن رشد را براى تصحيح آن گذرانده است. اين نوع درمان تركيبى مى باشد و توسط متخصص ارتودنسى مجرب و دوره ديده به همراه جراح فك و صورت انجام مى شود. فرد ابتدا ارتودنسى قبل از جراحى را انجام مى دهد تا توسط متخصص ارتودنسى براى جراحى فك آماده شود. سپس تحت عمل جراحى فك قرار مى گيرد و پس از سپرى كردن دوران نقاهت جراحى فك ،مجدداً به متخصص ارتودنسى ارجاع مى شود تا ارتودنسى بعد از جراحى وى نيز تكميل شود.

اين نوع ارتودنسى دشوارى ها و پيچيدگى هاى خاص خود را دارد و بهتر است توسط فوق تخصص ارتودنسى ( فلوشيپ ارتوسرجرى ) انجام شود. متخصص ارتودنسى كه داراى مدرك فلوشيپ فوق تخصص ارتودنسى است، علاوه بر دوره تخصصى، يك دوره ٢ساله فوق تخصص ارتودنسى را نيز گذرانده است.

متخصص ارتودنسی كيست ؟

دندانپزشكان پس از اتمام دوران تحصيل دكترا مى توانند در آزمون تخصص دندانپزشكى شركت نمايند و در صورت قبولى در آن و سپرى كردن اين دوره٣ الی ٤ ساله ،متخصص شوند. بهترین متخصص ارتودنسی کرج در مهر نظام پزشكى خود همين عنوان را درج مى نمايد و عناوينى چون:

  • مختص ارتودنسى
  • دكتر ارتودنسى
  • جراح – دندانپزشك
  • دندانپزشك ارتودنسى
  • ارتودنتيست

نشان دهنده متخصص ارتودنسى بودن يك دندانپزشك نيست.

بهترین متخصص ارتودنسی از چه طریقی مشکلات عدم هماهنگی دندان ها را درمان میکند؟

برای درمان مشکلات عدم هماهنگی دندان ها، متخصص ارتودنسی از روش ‌های متنوعی استفاده می ‌کند. یکی از روش ‌های رایج، استفاده از براکت ‌ها است. این دستگاه به نیرو و فشار مداوم بر روی دندان ‌ها ادامه می دهد، تا بتواند دندان‌ ها را به تدریج به جایگاه صحیح و هماهنگ برساند.

همچنین، متخصص ارتودنسی ممکن است برای تسریع درمان از روش ‌های جراحی مانند جراحی فک و صورت استفاده کند. این راه کار‌ها برای موارد پیچیده ‌تر و سنین بالاتر معمولا پیشنهاد می ‌شوند.

اگر دندان ‌ها عدم هماهنگی ساده ‌تری دارند، ممکن است متخصص ارتودنسی راهکارهایی مانند به کار گیری فضانگهدارنده ها را پیشنهاد دهد. این دستگاه‌ کمک می ‌کند تا فضاهای لازم برای تنظیم دندان‌ ها باز شود.

در هر صورت، متخصص ارتودنسی بر اساس تشخیص و شرایط هر فرد، برنامه درمانی خاصی ایجاد خواهد کرد. مشاوره با متخصص ارتودنسی می ‌تواند بهترین گزینه باشد تا روش درمانی مناسب برای شما مشخص شود.

متخصص ارتودنسی به کدام دندان پزشک گفته می شود؟

متخصص ارتودنسی به دندانپزشکانی گفته می ‌شود که در زمینه درمان و اصلاح مشکلات استخوان و راهبردهای درمانی دندان ‌ها و فک ‌ها تخصص دارند. آن‌ ها به عنوان ارتودنتیست (Orthodontist) شناخته می ‌شوند. وظیفه اصلی ارتودنتیست‌ ها بررسی، تشخیص و بهبود نامناسبی ردیف دندان ها و ترکیب روش های درمانی مناسب جهت برطرف کردن ناهنجاری ها یا نسبت های نیمه نرمال جمجمه و دندان ها می باشد.

ارتودنتیست ها دقیقا چه کاری انجام می دهند؟

ارتودنتیست ها به تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات و ناهنجاری‌ های دندانی و فکی می‌پردازند. آنها با استفاده از ابزارها و تکنیک‌ های مختلف، به تنظیم و تصحیح موقعیت نامناسب دندان ‌ها و فک‌ ها می‌ پردازند. این مشکلات می ‌تواند شامل دندان ‌های تراشیده، جابه‌جایی نامناسب دندان ‌ها، عضلات فکی ناسازگار باشد. علاوه بر این، آنها ممکن است از ایمپلنت‌ ها، بریج ها و دستگاه ‌های دندانپزشکی متحرک استفاده کنند. هدف اصلی آنها بهبود بهداشت دهان و ایجاد یک لبخند زیبا و سالم است.

"</strong

بهترين متخصص ارتودنسی كرج :

يك متخصص ارتودنسى پس از اتمام دوره تخصص خود مى تواند در آزمون دوره فلوشيپ ارتوسرجرى شركت نمايد و پس از قبولى در آن مشغول سپرى نمودن اين دوره دوساله فوق تخصصى شود. يك متخصص ارتودنسی خوب در دوره فلوشيپ ارتوسرجرى ،به صورت علمى، روش درمان موارد ارتودنسى جراحى فك را مى آموزد و مهارت هاى خاص اين نوع ارتودنسى پيچيده را كسب مى نمايد.

در ايران تا انتهاى سال ١٣٩٦ فقط چهارده متخصص ارتودنسى موفق به اخذ داراى اين مدرك شده اند:

دکتر عبدالرحمن شوکت بخش (تهران)

دکتر مرتضی اردوبازاری (تهران)

دکتر آزیتا تهارانچی (تهران)

دکتر عبالرضا جمیلیان (تهران)

دکتر عباس شیبانی (تهران)

دکتر عارف عباسیان (تهران)

دکتر حمید عطرکارروشن (گیلان)

دکتر فاضل فیروزی (تهران)

دکتر هومن زرنگار (تهران)

دکتر مهدی محمودهاشمی (تهران)

دکتر قربانی (خوزستان)

دکتر سوده طهماسبی (تهران)

دکتر رضا فتاحی (یزد)

دکتر فرزین اصلانی (البرز)

بهترین متخصص ارتودنسی کرج ( فلوشيپ ارتوسرجرى ) نيز در مهر نظام پزشكى خود عنوان فوق تخصصى خود را درج مى نمايد.

"</aارتودنسی در كرج

شهر كرج ( حتى با جدا شدن شهرستان فرديس ) از نظر ميزان جمعيت، پس از شهرهاى تهران، مشهد و اصفهان چهارمين شهر پرجمعيت ايران محسوب مى شود. جمعيت اين شهر در سال ١٣٩٥بالاى يك و نيم ميليون نفر اعلام شده و بر اساس شاخص هاى موجود در بين شهرهاى بزرگ ،جوانترين جمعيت را داراست. جوان بودن جمعيت شهرى كرج موجب شده در بين درمان هاى دندانپزشكى معمول، دندانپزشكى زيبايى و از جمله ارتودنسى نيز در اين شهر طرفدار زيادى داشته باشد. از طرفى شهر كرج پس از تهران ، مهاجرپذيرترين شهر كشور مى باشد و همين امر موجب شده تبليغات دندانپزشكى ( چه درست و چه نادرست ) براى شناساندن مراكز و كلينيك هاى دندانپزشكى در اين شهر، رواج زيادى داشته باشد.

بهترین متخصص ارتودنسى كرج

تا پاياتن سال ١٣٩٦شهر كرج داراى ١١متخصص ارتودنسى مى باشد كه در مطب هاى ارتودنسى مشغول به درمان مى باشند.بجز دكتر هوشنگ امامى كه اولين متخصص ارتودنسى كرج مى باشند سابقه كارى اكثر متخصصين ارتودنسى اين شهر حدود ١٠سال مى باشد. البته تعدادى از متخصصين ارتودنسى اين شهر نيز در سالهاى اخير به جمع همكاران متخصص ارتودنسى اين شهر اضافه شده اند.

فوق تخصص ارتودنسى كرج

تا پايان سال ١٣٩٦دكتر فرزين اصلانى تنها فوق تخصص ارتودنسى كرج ( فلوشيپ ارتوسرجرى ) مى باشند.

بهترين متخصص ارتودنسی كرج

واقعيت امر اين است كه با توجه به تخصصى و فوق تخصصى شدن موضوعات درمانى و افزايش محدوده علمى مسائل پزشكى و دندانپزشكى ،روند انجام درمان هاى دندانپزشكى ( و از جمله ارتودنسى ) نيز به سمت تيمى شدن پيش رفته است. ديگر هيچ درمانگرى نمى تواند خود را منحصر به فرد بداند و مدعى باشد كه بر تمام حوزه هاى مرتبط به تخصص خود اشراف دارد. به همين دليل توصيه ما به جويندگان كيفيت بالاى درمان ارتودنسى،نه يك متخصص ارتودنسى بلكه تيم ارتودنسى است. انتخاب ارجح، يافتن كلينيك ارتودنسى در كرج مى باشد تا يك متخصص ارتودنسى ، با اين حساب بهتر است جستجوى عنوان متخصص ارتودنسى خوب را با كلينيك تخصصى ارتودنسى جايگزين كنيم.

"</p

کلینیک ارتودنسی در کرج

با توجه به توضيحات فوق در صدديم كلينيك ارتودنسى در كرج معرفى نماييم كه انواع درمانهاى ارتودنسى را تحت پوشش قرار دهد.اما آيا كلينيك ارتودنسى همان كلينيك دندانپزشكى است كه براى درمانهاى معمول دندانپزشكى به آن مراجعه مى كنيم؟

پاسخ منفى است. همانطور كه عنوان شد كلينيك تخصصى ارتودنسى با كلينيك دندانپزشكى متفاوت است. در كلينيك دندانپزشكى كارهاى معمول دندانپزشكى ( مانند پركردگى دندان ، عصب كشى ، روكش و غیره ) انجام مى شود و البته ممكن است متخصصين دندانپزشكى مختلف مانند متخصص ارتودنسى نيز با اين كلينيك همكارى داشته باشند.

قبلاً عنوان شد كه درمان ارتودنسى طيف وسيعى دارد و در هر زمينه درمانى نيازمند همكارى متخصص ارتودنسى با متخصصين دندانپزشكى ديگر وجود دارد. يك متخصص ارتودنسى خوب بايستى همكارى مناسبى با متخصص دندانپزشكى كودكان ( در زمينه ارتودنسى پيشگيرى ) و با جراح فك و صورت (در درمان هاى ارتوسرجرى يا جراحى ارتوگناتيك ) داشته باشد. يك كلينيك دندانپزشكى معمولى نيز ممكن است براى كارهاى دندانپزشكى با اين متخصصين همكارى داشته باشد اما در كلينيك ارتودنسى ، فقط كار ارتودنسى انجام مى شود و اين متخصصين دندانپزشكى ، فقط روى انواع ارتودنسى تمركز دارند.

كلينيك تخصصی ارتودنسی دكتر اصلانی و دكتر حجازى

اين مجموعه تنها كلينيك ارتودنسى در كرج مى باشد كه بصورت تخصصى و فوق تخصصى روى انواع درمان هاى ارتودنسى تمركز دارد. در اين كلينيك فوق تخصصى ، مراجعه كننده بر حسب سن و كار خود پذيرش مى شود. به گفته بهترین متخصص ارتودنسی کرج ، اگر نياز به ارتودنسى پيشگيرى باشد فرد به متخصص دندانپزشكى كودكان ( اطفال ) ارجاع مى شود تا كارهاى ارتودنسى پيشگيرى وى تكميل شود. پس از اتمام كارهاى ارتودنسى پيشگيرى – در صورتى كه فرد نيازمند ارتودنسى ثابت باشد- به متخصص ارتودنسى ( دكتر فرزين اصلانى ) ارجاع مى شود.

دكتر فرزين اصلانى سالهاست كه تجربه تدريس در دانشگاه را دارند و مولف و مترجم چندين كتاب و مقاله مى باشند. در صورتى كه فرد نيازمند جراحى فك باشد نيز دكتر فرزين اصلانى ( تنها فوق تخصص ارتودنسى جراحى فك البرز ) در همكارى با جراحان فك و صورت مختلف، بهترين متخصص ارتودنسى در كرج براى انجام اين درمان تركيبى مى باشند. همانطور كه اشاره شد تمام درمان هاى ارتودنسى در اين كلينيك ارتودنسى كرج به طور ويژه و متمركز تحت درمان قرار مى گيرند و فرقى نمى كند كه شما با چه مشكلى و چه رده سنى مراجعه نموده ايد.اين كلينيك ارتودنسى در كرج تنها مركز فوق تخصصى ارتودنسى در استان البرز مى باشد.

قیمت ارتودنسی در کرج

ارزیابی هزینه ارتودنسی بیماران طبق پیچیدگی دندان های آن ها انجام می شود از این رو بیماران ابتدا باید تحت معاینه قرار گیرند سپس هزینه ارتودنسی دندان آن ها مشخص گردد ، شما می توانید برای آگاهی از هزنیه ارتودنسی دندان های خود به مطب دکتر فرزین اصلانی بهترین متخصص ارتودنسی کرج مراجعه کنید.

سوالات متداول ارتودنسی

آیا برای بیماران در دوران ارتودنسی ، محدودیت غذایی وجود دارد ؟

متخصص ارتودنسی توصیه می کند بیماران در دوره درمانی ارتودنسی از مصرف غذاهای سفت ، شیرین ، چسبناک و غیره خودداری کنند زیرا در صورت مصرف این موارد احتمال چسبیدن مواد غذایی به براکت های ارتودنسی و شکستن آن ها وجود دارد.

طول دوره درمان ارتودنسی چقدر است ؟

مدت زمان درمان با ارتودنسی بستگی به شرایط بیماران و نظر متخصص ارتودنسی دارد.

بیمارانی که تحت درمان با ارتودنسی قرار گرفته اند هر چند وقت یک بار باید به ارتودنتیست مراجعه کنند ؟

زمان معاینه بعدی بیماران توسط پزشک معالج شان مشخص می گردد.

آیا درمان نامرتبی دندان ها با استفاده از ارتودنسی درد دارد ؟

به گفته بهترین متخصص ارتودنسی در کرج ، احتمال بروز درد در بیماران به علت ایجاد فشار در دندان ها امری طبیعی و عادی است اما با گذشت زمان از میزان درد آن ها کاسته شده و بیمار به آن عادت می کند.

"</p

آیا برای درمان ارتودنسی نیاز به جراحی فک می باشد ؟

الزام انجام جراحی فک ، توسط متخصص ارتودنسی و جراح فک ( ارتوسرجری ) مشخص می گردد.

آیا در حین درمان نامرتبی دندان ها با ارتودنسی نیاز به کشیدن دندان می باشد ؟

در برخی از مواقع کشیدن دندان بیمار ضروری است.

رعایت بهداشت دهان و دندان در افرادی که ارتودنسی انجام داده اند چگونه است ؟

بیماران باید به منظور رعایت بهداشت دهان و دندان خود در زمان ارتودنسی از ابزارهای مخصوص استفاده کنند.

آیا ارتودنسی باعث بروز پوسیدگی در دندان ها می شود ؟

به همین علت است که رعایت بهداشت دهان و دندان در دوران ارتودنسی بسیار مهم می باشد در صورتی که بیماران طبق گفته متخصص ارتودنسی درباره بهداشت دندان های خود عمل نکنند احتمال پوسیده شدن دندان های آن ها وجود دارد.

آیا امکان برگشت دندان ها به حالت اولیه خود پس از اتمام درمان با ارتودنسی وجود دارد ؟

معمولا پس از اتمام دوره درمانی ارتودنسی ، پزشک برای حفظ نتیجه درمان تا مدتی استفاده از ابزار خاصی را تجویز می کند که برخی از بیماران نسبت به آن توجه کافی نشان نمی دهد در اصورت عدم استفاده از نگهدارنده های ارتودنسی، دندان ها به حالت اولیه خود باز نمی گردند ولی ممکن است کمی جا به جایی در دندان های آن ها رخ دهد.

"</p

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات